Lukk meny
  • 16.02.2017
  • Reise
  • fikk ikke være med flyet

Hei!

Nå skriver jeg mitt første blogginnlegg fra Vietnam. Det var en lang reise, og mange flyturer, men alt i alt gikk det helt greit. De første dagene her har vi brukt på å se oss litt rundt, og selvfølgelig nyte strandlivet + blitt litt solbrente. Det er utrolig varmt her på dagtid, rundt 30-32 grader og lite vind, så dere kan jo tenke dere hvor varmt det faktisk er å ligge på en solseng i flere timer. Om kvelden er det helt greit, trodde at det skulle være mye klammere og jævligere så det var enda godt. Jeg skal fortelle litt mer senere, først kan jeg bare fortelle litt om reisen.

Vi reiste hjemme fra Tromsø klokken 07 lørdags morgen, og var ikke framme på det endelige stedet før mandags ettermiddag. Egentlig skulle vi komme fram dagen før, men vi mistet selvfølgelig det ene flyet fra Kuala Lumpur i Malaysia og over til Vietnam. OG - det var ikke vår feil! Når vi sjekket inn på flyplassen i Oslo, sa damen i skranken til Emirates at vi måtte hente ut kofferten i Kuala Lumpur og sjekke inn på nytt der. Vi fikk ikke noe boardingkort heller, så vi stolte jo på det hun sa. Spurte flere ganger også, og hun forsikret oss om at vi måtte sjekke inn på nytt der. Når vi da kom til Kuala Lumpur gikk vi av og kom oss til bagasjebåndet, hvor vi satt i sikkert 30-40 minutter og ventet på koffertene. Våre kom aldri, og det var kort tid til flyet gikk, men vi følte jo ikke at vi kunne reise uten bagasjen når vi hadde fått beskjed om at vi måtte plukke den opp. Når det til slutt ikke kom noen nye kofferter på bagasjebåndet, gikk vi opp for å spørre noen som satt i innsjekkingsskrankene (som nesten ikke kunne engelsk, nice). Da fikk vi beskjed om at koffertene var videresendt automatisk til det flyet vi skulle ta, og at vi hadde fått feil informasjon i Oslo og egentlig skulle ha gått rett på transfer (selv om vi ikke hadde boardingpassene). Check-in var stengt og vi fikk ikke være med flyet, så på det punktet følte jeg meg jævlig irritert over at damen i Emirates kunne gi oss så feil informasjon - slik at vi mistet ikke bare et, men TO fly. Vi skulle nemlig ta et fly videre til en øy når vi landet i Vietnam. Derfor ble det en kveld og natt på hotell i Kuala Lumpur, også måtte vi bare bestille nye billetter til neste dag. Så når vi kommer hjem fra ferien blir det sendt en mail til Emirates i Norge, de burde absolutt dekke utgiftene for å ordne opp i det rotet de lagde for oss! Når man jobber på en flyplass og gir beskjeder til passasjerer, så er det ganske vesentlig at det er riktig informasjon som blir gitt - for man stoler faktisk på det de sier, de vet jo tross alt hva de snakker om! Det ble en ganske kjip start på ferien, men vi kom oss fram til slutt og det er det viktigste.

Vi mellomlandet i Dubai etter Oslo, og Magnus måtte ha seg en kaffe på Starbucks. Her heter han Mones... Haha ♥

Sentrum i Kuala Lumpur, Malaysia

Imponert over veiene i Kuala Lumpur!