Lukk meny
  • 19.02.2017
  • poolside

Hei!

I dag våknet vi til en ganske overskyet himmel og var litt i tvil på om vi skulle gidde stranden. Etter en kjapp frokost bestemte vi oss for å gå ned på stranden allikevel da det sikkert ble å klarne opp uansett. Det så ut som det hadde regnet litt før vi sto opp, men vi har enda ikke opplevd noe regn på dagtid mens vi har vært her. Det er jo "dry season" så forventet det ikke heller, meeen det hadde jo vært en morsom ting å oppleve skikkelig pøsregn i Asia før man vender snuten hjemover! På dagtid er det ca 30-32 grader i skyggen, så det kan bli ekstremt varmt å ligge strakt ut på solsengen for å få litt farge, så dagen i dag var deilig med litt skyer og sol om hverandre. Det var faktisk mulig å sole seg mer enn 10 minutter uten å søke ly i skyggen, haha! Det var dagens værnytt fra værmelder Therese.

I kveld skal vi på en litt finere restaurant som heter The Pepper Tree Restaurant. Veldig spent på hvordan det blir, da det virker som en slik restaurant hvor man får et kjøttstykke med en liten kvist ved siden av. Skjønner dere hva jeg mener? Haha! Slike pene og luksuriøse retter som man egentlig ikke blir mett av. Jeg er mer glad i gode, juicy burgere, feit pizza med masse ost og generelt bare masse usunn mat. Livet ♥

Noen bilder (av meg :pp) fra bassenget på hotellet vårt.

• 19.02.2017 13:18
  • 54 kommentarer
  • 17.02.2017
  • beach days

Hei!

Nå er jeg bare en snartur innom hotellet for å blogge, så skal jeg og Magnus gå ned på en strandbar for å ta oss noen drinker og spille litt biljard. I dag klarte vi å forsove oss til frokost og alt, så dagen startet ikke før klokken 13 for oss. Det er så kjipt når man våkner så mange timer etter solen har stått opp, haha! Det blir egentlig bare lange dager på stranden på dagtid her nede, men i går var vi på sightseeing til en forandring.

Først kjørte sjåføren oss innom en vinfabrikk hvor vi fikk se hva vinen ble laget av også fikk vi smake på litt forskjellige typer. Etterpå dro vi innom "pearl farm", her fikk vi se perler bli plukket direkte ut fra østers - utrolig morsomt at det er noe naturlig som lager seg selv! Vi var også innom et gammelt fengsel som heter Coconut Prison. Ikke så hyggelig sted, men veldig interessant å se hvordan det faktisk var. Her var det over 14 000 mennesker fanget under den indokinesiske krigen. Det var utrolig mange skrekkelige eksempler på hva slags tortur fangene gikk gjennom, man kan liksom ikke forestille seg hvordan det var. Bare å se alt var grusomt... :'(

Til slutt dro vi på en strand som heter Sao Beach. Den var helt grei, men mye søppel rundt om kring om man gikk litt på de mer "øde" delene av stranden.

• 17.02.2017 16:52
  • 44 kommentarer
  • 16.02.2017
  • fikk ikke være med flyet

Hei!

Nå skriver jeg mitt første blogginnlegg fra Vietnam. Det var en lang reise, og mange flyturer, men alt i alt gikk det helt greit. De første dagene her har vi brukt på å se oss litt rundt, og selvfølgelig nyte strandlivet + blitt litt solbrente. Det er utrolig varmt her på dagtid, rundt 30-32 grader og lite vind, så dere kan jo tenke dere hvor varmt det faktisk er å ligge på en solseng i flere timer. Om kvelden er det helt greit, trodde at det skulle være mye klammere og jævligere så det var enda godt. Jeg skal fortelle litt mer senere, først kan jeg bare fortelle litt om reisen.

Vi reiste hjemme fra Tromsø klokken 07 lørdags morgen, og var ikke framme på det endelige stedet før mandags ettermiddag. Egentlig skulle vi komme fram dagen før, men vi mistet selvfølgelig det ene flyet fra Kuala Lumpur i Malaysia og over til Vietnam. OG - det var ikke vår feil! Når vi sjekket inn på flyplassen i Oslo, sa damen i skranken til Emirates at vi måtte hente ut kofferten i Kuala Lumpur og sjekke inn på nytt der. Vi fikk ikke noe boardingkort heller, så vi stolte jo på det hun sa. Spurte flere ganger også, og hun forsikret oss om at vi måtte sjekke inn på nytt der. Når vi da kom til Kuala Lumpur gikk vi av og kom oss til bagasjebåndet, hvor vi satt i sikkert 30-40 minutter og ventet på koffertene. Våre kom aldri, og det var kort tid til flyet gikk, men vi følte jo ikke at vi kunne reise uten bagasjen når vi hadde fått beskjed om at vi måtte plukke den opp. Når det til slutt ikke kom noen nye kofferter på bagasjebåndet, gikk vi opp for å spørre noen som satt i innsjekkingsskrankene (som nesten ikke kunne engelsk, nice). Da fikk vi beskjed om at koffertene var videresendt automatisk til det flyet vi skulle ta, og at vi hadde fått feil informasjon i Oslo og egentlig skulle ha gått rett på transfer (selv om vi ikke hadde boardingpassene). Check-in var stengt og vi fikk ikke være med flyet, så på det punktet følte jeg meg jævlig irritert over at damen i Emirates kunne gi oss så feil informasjon - slik at vi mistet ikke bare et, men TO fly. Vi skulle nemlig ta et fly videre til en øy når vi landet i Vietnam. Derfor ble det en kveld og natt på hotell i Kuala Lumpur, også måtte vi bare bestille nye billetter til neste dag. Så når vi kommer hjem fra ferien blir det sendt en mail til Emirates i Norge, de burde absolutt dekke utgiftene for å ordne opp i det rotet de lagde for oss! Når man jobber på en flyplass og gir beskjeder til passasjerer, så er det ganske vesentlig at det er riktig informasjon som blir gitt - for man stoler faktisk på det de sier, de vet jo tross alt hva de snakker om! Det ble en ganske kjip start på ferien, men vi kom oss fram til slutt og det er det viktigste.

Vi mellomlandet i Dubai etter Oslo, og Magnus måtte ha seg en kaffe på Starbucks. Her heter han Mones... Haha ♥

Sentrum i Kuala Lumpur, Malaysia

Imponert over veiene i Kuala Lumpur!

• 16.02.2017 18:44
  • 14 kommentarer
  • 06.02.2017
  • Blogg
  • hjelp meg litt da

Hei!

Dagens arbeidstimer er unnagjort, dagens middag er inntatt og dagens blogginnlegg er under skriving. Jeg teller bare ned dager nå til jeg reiser, og jeg kjenner jeg gruer meg litt fordi jeg er så utrolig elendig på å pakke! Derfor tenkte jeg faktisk å pakke ferdig alt av klær i morgen, sånn at jeg ikke stresspakker og hiver med meg halve klesskapet - det skjer hver gang, uansett om det bare er for en langhelg i Oslo eller en uke i utlandet. Jeg har faktisk klart å reise til Oslo med 20 kg bagasje for en helg - og bare det sier sitt om mine pakkeferdigheter.

Nå skal vi jo til Vietnam, som er et ganske billig land, og siden de siste dagene tilbringes i hovedbyen blir det nok litt shopping. Da vil jeg gjerne ha muligheten til å ta med meg hjem det jeg kjøper uten å måtte kaste ut noe fra kofferten eller betale hundrevis av kroner i overvekt. Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere! Jeg trenger deres beste pakketips for å unngå for mye klær, eller for mye av alt egentlig - jeg skal være borte i 2 uker, så litt må jeg jo så klart ha med meg. Men det er da virkelig ikke nødvendig med 10 kjoler, 5 shorts, 9 skjørt, 15 topper, 7 par sko og 30 bikinier, for det er så og si det jeg har pakket med meg tidligere, haha...

Så, hva er dine beste tips for å unngå å reise med 20 kg hjemmefra?

Slik ser jeg ut i dag. Ingen hudsminke, kun litt maskara, bryn og et svært jævla lass med fregner

• 06.02.2017 23:10
  • Blogg
  • 53 kommentarer
  • hvor ofte farger frisører håret

I dag var tiden kommet for å få tatt etterveksten min. Jeg reiser om 6 dager til Vietnam (wow, tiden går fort), og da vil jeg seff se bra ut på håret før jeg reiser. Så, hvor ofte farger egentlig en frisør håret sitt? Vel, for min del er det ikke så ofte. Mens andre gjør det veldig ofte. I starten av tiden min som frisør var det mye oftere, og jeg byttet veldig mye farger. Nå har jeg roet meg ganske på den fronten. På jobb har vi 1 gang i måneden hvor vi får gjøre egenpleie, slik at vi skal ta oss bra ut på håret og være god reklame for bedriften.

Jeg striper etterveksten, og derfor bruker det å gå en stund mellom hver gang jeg gjør det. Sånn ca 3 måneder mellom hver gang, faktisk. Det er for å ta best mulig vare på hårkvaliteten min. Jeg striper kun det nye som vokser ut, men hvis man har veldig lite ettervekst når man skal stripe den - så er sjansen stor for at man får mye bleking over på det som allerede ble bleket forrige gang, altså at man overlapper. Da får man et veldig svakt punkt på håret som gjør at det kan knekke av langt opp på hårstrået, noe jeg helst vil unngå. Spesielt siden jeg enda er i sparefasen min. Det er først det sist halvåret at jeg har merket at håret mitt begynner å vokse en del (fina-fucking-lly!!!), og det velger jeg å tro er fordi jeg har vært så flink med å ikke behandle det for ofte med både bleking, farge, varmeverktøy og slikt + gode hårprodukter og kuring. Gleder meg til å se tilbake på bilder om et halvt år for å se hvor mye det har vokst da :')

Jeg bruker å ha ca så her mye ettervekst hver gang. Dette er rundt 3-3,5 cm.

Hvor ofte farger/striper du håret ditt?