Lukk meny
  • 28.05.2017
  • Reise
  • hvor i verden har jeg vært?

Jeg er veldig glad i å reise, og gjennom årene har jeg vært en hel del plasser. Jeg tror aldri denne listen kan bli lang nok, så man må nesten bare fortsette å reise rundt så lenge man lever. Drømmen min er å ha vært så og si overalt innen jeg dør, og målet mitt er 3 nye land hvert år. I år har jeg klart målet mitt, hvor jeg har vært i Vietnam, Malaysia og Frankrike. Her har jeg skrevet litt om alle stedene jeg har vært (som jeg kom på, tror ikke det er noen flere plasser).

Hvor i verden har du vært, og har du et favorittsted?

- Gran Canaria
    Her har jeg vært utallige ganger, fra jeg var liten baby brukte mamma og pappa å ta meg med hit. Mormor og morfar hadde leilighet her også en periode, så det ble mange reiser ned hit. Jeg har også vært her i senere tid, blant annet på Charterfeber-inspilling og på venninnetur. Det er en grei plass å reise til på vinterstid når man bare vil bort til varmere strøk, men jeg synes ikke selve plassen er superspennende. Jeg har hovedsaklig vært i Puerto Rico, Playa del Ingles og San Agustin når vi har vært her. Best liker jeg kanskje Playa.

- Menorca
    Denne perlen av en øy var jeg på i fjor sammen med kjæresten og et vennepar. En kjempeflott øy med masse fine, bortgjemte strender. Det var mye god mat og finne, og en veldig behagelig temperatur. Havet her var helt turkis og klart, sånn som man ser på bilder når man drømmer seg bort. En av mine favoritt-steder så langt!

Jeg husker egentlig ikke sånn alt for mye fra jeg var på Kypros, da jeg kanskje var sånn 8 år eller noe. Det var iallefall med familie, og jeg tror det var her jeg prøvde paragliding for første gang. Det jeg husker best er alle firfirslene som mistet halen når de ble redde, og at vi fant noen forlatte nyfødte fugleunger som vi tok vare på i en bøtte. De døde uheldigvis...

Første gang jeg var i Bulgaria var jeg vel 17 år, og reiste sammen med familien. Vi var på Sunny Beach, og jeg husker jeg synes det var helt greit å være der. Iallefall på min alder, det var mye andre ungdom der som jeg ble kjent med. Andre gangen var i fjor, da var jeg og kjæresten i Golden Sands. Hit blir jeg ikke å returnere, maten var ikke spesielt god og plassen var liten og mye festbråk på kveldene. Bulgaria er veldig billig da, det skal de ha!

- Kreta
    Det ble et par turer til Kreta med familien i min ungdomstid. Jeg synes plassen var fin, men utover det var det ikke noe eksepsjonelt med stedet. Vi brukte å være i Platanias, men vi tok turen inn til Chania og det var en veldig fin by! Det greske kjøkkenet har også mye god mat, jeg husker jeg forelsket meg i Gyros - så utrolig godt!

- Ios
    Her var jeg vel i 2013, sammen med Bettina. Vi reiste med en hel gruppe andre på vår alder. Jeg tror at om jeg hadde reist i dag, så hadde jeg nytt plassen mye mer - men når vi var der var det bare ting på hjemmefronten for meg som ikke var helt i orden. Øyen er liten, og det finnes ca 3-4 taxier så man må belage seg på å gå en del. Den er bygd oppover, og vi bodde ganske langt opp så hjemturen var alltid verst. Det er slike små gater mellom murhus, så det er jo veldig romantisk og passer nok perfekt til en kjærestetur. Det var mye ungdom her, så det er mange som drar hit for å feste også! Turen var litt slitsom da vi måtte fly et sted først, for så å ta en ferge i mange timer..

På ungdomsskolen reiste vi med Hvite busser-tur til disse to landene på en 8-dagers lang tur. Jeg likte meg veldig godt her, alt var utrolig billig og det var mye man fikk oppleve på selve turen. Vi dro innom alle fangeleirene - Auschwitch, Birkenau, Sachsenhousen, og Ravensbrück. Utrolig sterke inntrykk som jeg husker den dag i dag, og jeg ville nok tatt turen innom der enda en gang om jeg var i disse landene igjen. Vi var vel også innom en saltgruve om jeg husker riktig? Jeg tror hvertfall at det blir en langhelg i Polen snart, har hørt at det er utrolig fint der på sommeren og nå er det så lenge siden jeg var der.

Vi var en gjeng på 6 jenter som reiste til Amsterdam i fjor, i forbindelse med bursdagen til KK. Vi hadde en kjempefin tur og det var superkoselig å reise så mange sammen. Høydepunktet må ha vært de belgiske vaflene og pannekakene man fikk med nutella på, fy så godt! Vi var der i april, så det var enda litt kjølig der. Det ble selvfølgelig også litt shopping når man drar 6 jenter på tur, tivoli og obligatorisk besøk på Coffee shops og Red Light District. Det var veldig spesielt å se de stå i vinduene så og si nakne og by på seg selv.

For snart to år siden var jeg i Egypt sammen med Karoline. Første turen til Afrika (da visste jeg ikke at det lå i Afrika, haha). Et utrolig spennende land å reise til. Vi bodde i Sharm el Sheikh, som jeg tror de fleste reiser til. Vi fikk oppleve en del ting, blant annet dro vi på ørkensafari med kamel-ridning og firhjuling. Vi fikk også dykket blant korallrevene - utrolig morsomt! Vi var dessverre aldri på stranden mens vi var her, haha, så det vet jeg ikke så mye om. Det eneste negative var at jeg syns noen av egypterne kunne bli litt vel innpåslitne når vi gikk ute på kvelden.

Tyrkia har vært en favoritt blant nordmenn i masse år, og vi hadde selvfølgelig et par turer hit selv. Tror faktisk vi dro tilbake til samme hotellet to ganger om jeg husker rett. Det er en veldig fin ferieplass, og det frister å bestille seg tur nå når man ser hvor sinnsykt billig det er å reise dit for tiden - men med all uroen i området er det nok mange som drar andre steder. Jeg har også vært her med venninna mi Malin for noen år siden, så har vært på både familietur og partytur. Veldig billig, veldiiiig varmt i sommermånedene og masse god mat. Det eneste jeg ikke likte var hvor innpåslitne alle selgerne var, man kunne liksom ikke få gå i fred.

- Florida
    Jeg og Tuva reiste på språkreise til Florida i 1 måned i 2012. En fantastisk opplevelse, og det å få være i statene så lenge var veldig morsomt. Jeg eeelsket Florida! Folkene, været, strendene, maten - alt var perfekt. Dette er stedet jeg kommer til å pensjonere meg! Vi var et par dager i Miami, og resten av tiden på Cocoa Beach. Vi fikk shoppet mye (obligatorisk), vært på Universal Studios og gjort andre morsomme "amerikanske" ting, blant annet roller skating og å spise svære spareribs med hendene på restaurant.

- New York
    I 2015 reiste jeg med mamma, en venninne av mamma og datteren hennes til New York. Fantastisk spennende by som aldri sover. Yrende folkeliv, uendelig med shopping og biler i alle retninger. Vi brukte mye av tiden på å shoppe, da det var så utrolig mange butikker man bare måtte innom. Vi fikk også sett de vanlige tingene som 9/11 memorial og Frihetsgudinnen. Når vi var her var det dessverre utrolig kaldt, vi reiste hit i januar, så det var egentlig helt jævlig å gå ute. Om jeg reiser til New York flere ganger så blir det absolutt på sommeren. Jeg husker spesielt hvor koselig det var å spise frokost på coffee shops og se utover gaten på alle som hadde det travelt.

- California
    For mange år siden vant jeg en konkurranse på Facebook arrangert av Pepsodent. Premien var 1 uke ferie med fly og hotell i Santa Monica - og siden jeg var under 18 år ble det mamma som fikk reise med meg. En kjempefin tur, men den var godt preget av en enorm jetlag. Stuptrøtte klokken 8 på kvelden, lysvåken klokken 6 på morgenen. Vi fikk opplevd alt mulig på den uken vi var der - Venice Beach, Santa Monica Pier, selve Hollywood og Walk of Fame, Madame Tussauds, kjendisbolig sightseeing, Universal Studios osv. Absolutt en plass jeg vil reise tilbake til! Jeg og mamma hadde en veldig fin mor og datter-tur ♥

Det er ikke så lenge siden jeg var her, 3 mnd siden vi kom hjem faktisk. Jeg reiste to uker hit sammen med kjæresten, og pappa og dama hannes. Vi brukte den første halvannen uken på en øy som heter Phu Quoc - da det så ut som det stedet som passet oss best. Jeg er veldig fornøyd med turen hit, bortsett fra at det var mye søppel rundt om kring var det spennende å få oppleve Asia for første gang. Utrolig mye god mat, deilige temperaturer og kjempebillige priser! På slutten hadde vi et par dager i hovedbyen, Ho Chi Minh, som også var morsomt å erfare. Enormt mange scootere og dobbelt så mange mennesker, så her var det tuting og bråk fra alle kanter. Vi fikk også et døgn i Kuala Lumpur i Malaysia siden vi mistet det ene flyet, så da fikk vi opplevd litt av det landet også. Jeg tror ikke jeg blir å reise tilbake til Vietnam da det holdt med dette ene besøket for nå, da vil jeg heller besøke andre steder i Asia. Hvem vet, kanskje jeg reiser tilbake om 30 år.

De fleste har vel vært i disse landene? I min barndom ble det en hel del turer med campingvogn til forskjellige steder i både Sverige og Finland med familien. Helt greie feriesteder om man er ute etter noe enkelt og kanskje ikke ønsker å reise alt for langt. Jeg var også nylig i Levi i Finland en langhelg, de har et alpinanlegg der som er en god del større enn vi har her i Tromsø. Turen dit var veldig grei, man kom seg litt bort fra hverdagen og fikk brukt kroppen litt i bakkene.

Nå husker jeg ikke helt hvor gammel jeg var når vi var her, men det er iallefall maaange år siden så hit kunne jeg tenke meg å reise tilbake. Vi får direkterute fra Tromsø til København snart, så det er godt mulig det blir bestilt. Jeg var iallefall med familien hvor vi hadde leid et feriehus med basseng og greier, og her har man jo Legoland også så det var nok en hit for meg på den tiden. Litt større sjanse for sommervær i Danmark enn her i lille Tromsø..

Det er bare 2 måneder siden jeg var i Frankrike for første gang. Jeg kjøpte en langhelg i Paris til kjæresten og meg når han hadde bursdag, morsomt å kunne dele en opplevelse om de ikke ønsker seg noe spesielt. En fantastisk fin tur i et utrolig nydelig vårvær. Det var jo så klart obligatorisk å ta turen opp i Eiffeltårnet, og sprek som vi var gikk vi opp alle trappene. Vi fikk også sett Louvre fra utsiden (alt for lang kø til å komme inn), Notre Dame katedralen, spasert langs Avenue des Champs-Élysées og vindusshoppet litt, smakte på noen obligatoriske makroner fra Ladurée og selvfølgelig Disneyland Paris! Prisnivået var helt greit, nogenlunde likt Norge. Vin var billig derimot, så det fikk jeg nytt en del av ;) Byen var full av folk, men det var helt overkommelig. Neste gang går turen et annet sted i Frankrike.

Jeg har vært en gang i England, og det var sammen med Bettina når vi var et par dager i London. Vi var her hovedsaklig i forbindelse med noe EF-greier, men vi fikk også brukt litt tid til shopping - noe som så klart er obligatorisk når man er på storbyferie. Stort mer en det hadde vi egentlig ikke tid til, så jeg kan jo dele erfaringen min med shoppingen haha. Vi holdt oss på Oxford street - en gate jeg syns var helt forferdelig. Det var uhorvelig mange mennesker som gikk langs fortauet, og ingen flyttet seg for deg. Inne på mange av butikkene var det også helt sykt med folk, så man fikk ikke sett ordentlig rundt. Ellers var byen fin, store flotte hus og fine gater og hyggelige mennesker. Her var prisene bittelitt lavere enn Norge, men ikke noe å juble over!

• 28.05.2017 18:49
  • 8 kommentarer
  • 28.03.2017
  • all about the trip

For en drøy måned siden kom jeg hjem fra min 2-ukers ferie i Vietnam, selv om det føles ut som jeg kom hjem for 1 ukes tid siden. Dette var min første reise til Asia - jeg har alltid hatt lyst til å reise langt unna. Jeg har jo tidligere vært i USA, men Asia er noe helt annet. Med meg på reisen var kjæresten min, også reiste vi sammen med pappa og kjæresten hannes. Vi bestilte flybilletter og hotell hver for seg, på den måten fikk vi selv velge nøyaktig når vi ville reise og hvor vi ville bo. Selve turen kom på ca 9500 kr per person, noe som da inkluderte fly til Oslo, fly til Vietnam, fly videre innenfor Vietnam og hotell for 2 uker - en ganske grei pris syns jeg da jeg trodde det skulle komme på langt mer enn det. Vi bestilte flyreisen på Expedia.no og hotell på Hotels.com.

Reisen var lang, men helt overkommelig. Fra Oslo tok det totalt 24 timer å reise, men det var med flere mellomlandinger så flytid alt i alt var på ca 17 timer fordelt på 4 flyturer. Jeg tror at å reise 17 timer på et fly ville vært litt tyngre, det å få komme ut på flyplassen og strekke på beina, sette seg på en restaurant og få i seg litt ordentlig mat gjør at man får et lite avbrekk. Vi valgte å reise til en øy som heter Phu Quoc, den ligger utenfor kysten til Vietnam. Tidligere har den tilhørt Kambodsja, og den ligger faktisk mye nærmere kysten til Kambodsja enn til Vietnam. Hotellet vi bodde på het Terrace Resort, og det var et veldig fint og lite hotellanlegg. Pene og store rom, fint bassengområde og kjempeflott og velstelt hage på hele hotellet.

Selve øya Phu Quoc var flott å være på, det var utrolig mye god mat å finne og havtemperaturen var utrolig varm og god. Temperaturen lå på ca 32 grader på dagen, så varmt nok i massevis. Stranda vi var på mest var veldig fin, men vi prøvde å dra på en annen strand og det var utrolig mye søppel der, alt fra enslige sko til tannbørster og annet dritt - og det var til og med den stranden som skulle være øya's fineste. Generelt var det mye søppel rundt om kring i Vietnam, det virket som om de ikke hadde noe spesielt søppelsystem. Ofte kunne det ligge masse søppel rett utenfor inngangen til en restaurant, men det var akkurat som de lokale tenkte at "er det ikke på mitt område lengre så bryr jeg meg ikke om det". Mange satt jo hele dagen og gjorde ikke stort i jobben sin, hvorfor ikke bare bruke noen minutter på å plukke søppel som ligger rett forran ansiktet demmes? Av ting vi gjorde på øya var vi innom en perlegård, vingård og Coconut Prison som jeg har skrevet litt om tidligere. Ellers nøyt vi bare dagene til det fulle i solen og spiste masse god mat.

De siste to dagene brukte vi hovedbyen som heter Ho Chi Minh-byen (tidligere Saigon). Her var det helt vilt med folk og liv. Scootere overalt, millioner av dem. Om du skulle over veien og så et fotgjengerfelt så var det bare å drite i det. Ingen som stoppet for deg, man måtte nesten bare lukke øynene, løpe over og håpe på det beste haha. Og hver gang man skulle gå over veien virket det som de bare gasset mer på. Det var helt sykt å se hvordan de kjørte, man klarte bare ikke se at det var noe system i trafikken. Førstemann til mølla var liksom prinsippet her. De to dagene vi var her brukte vi egentlig bare på å shoppe litt - shoppingen var ikke akkurat til å skryte av, men de hadde iallefall Zara! Ørene fikk gjennomgå, for makan til tuting som det var i Vietnam har jeg aldri hørt før. De tutet for å varsle alle forran seg om at "her kommer jeg". Gikk det 5 sekunder uten at du hørte et tut så var du heldig.

Prisnivået i Vietnam var veldig billig! Valutaen de bruker heter dong, og 400 norske kroner var 1 million dong. Helt syk valuta og det var mye tall som snurret rundt i hodet når vi skulle prøve å regne om til norske kroner de første dagene. Etterhvert gikk det greit da vi bare tenkte at 10 000 dong var 4 norske kroner, 100 000 dong var 40 norske kroner osv. Middag og drikke for en person lå på ca 50-100 kroner. Vinflaske fikk man kjøpt for 40 kroner på butikken, brus kostet 4 kroner og alt var generelt veldig billig. Vi tok taxi i sikkert 45 minutter en av dagene, og det kom på 100 kroner.

Også litt svar på de av spørsmålene deres som ikke ble besvart i teksten ovenfor:
    Du hadde utrolig fin brunfarge etter Vietnam! Hva gjorde du for å preppe huden/bevare fargen?
    - Takk! Jeg begynte på en type betakaroten-tabeletter en stund før jeg reiste (blogger mer om det senere), også tok jeg en del soltimer ukene før for å bygge et lite grunnlag i og med at jeg var blitt veldig blek og det var lenge siden sist jeg hadde solt meg. Ellers hadde jeg nok brukte hele ferien på å bygge grunnlaget...
    Hvor er den "beach-jakken" fra? Utrolig fin.
    - I know, elsker den! Den er fra Nelly, men jeg kjøpte den på januarsalget og ser at den er borte fra siden nå..
    Hvor stor tidsforskjell var det?
    - Det var 6 timer forskjell, så når klokken var 06 på morgen i Norge var 12 på formiddagen i Vietnam.
    Hvordan opplevde du menneskene der?
    - De fleste var veldig hyggelige og hjelpsomme, så opplevde de på en positiv måte. Hovedproblemet var at ingen var særlig god i engelsk, så det var vanskelig å kommunisere med mange av de. Ofte klarte man ikke å forstå hva de sa, fordi de ikke klarer å uttale mange av bokstavene vi bruker.

Alt i alt var det en veldig flott ferie og en fin opplevelse å reise til steder utenom de typiske turistplassene i Europa. Om jeg blir å dra tilbake? Det tror jeg ikke, da jeg liker å reise nye steder. Ikke til selve Vietnam, iallefall ikke med det første. Men å dra til Asia en gang til kan jeg godt - enda mange ubesøkte steder på skrapekartet mitt i den verdensdelen!

• 28.03.2017 23:57
  • 5 kommentarer
  • 25.03.2017
  • another vacation

Hei!

I skrivende stund er jeg i Paris. Kjæresten hadde bursdag på tirsdag, så i bursdagsgave kjøpte jeg oss en langhelg i Paris. Han fikk ikke vite at vi skulle reise noe sted før på tirsdag, men da fikk han kun vite at vi skulle reise. Hvor holdt jeg hemmelig helt til vi satte oss på flyet som gikk hit. Jeg startet egentlig bare med å si hva han skulle pakke med seg, og mer fikk han ikke vite. Jeg sjekket oss inn og sa at han fikk vite destinasjonen når vi skulle gå på flyet i Tromsø. Da trodde han så klart at vi skulle til Oslo, siden første flyet gikk til Oslo. Jeg spilte videre på det og sa at det ble jo kjempefint med en langhelg på hotell i Oslo, burger på Kverneriet osv. Når vi landet i Oslo ble han ganske forvirret når jeg gikk på "Transfer" istedenfor "Arrivals". Også gikk jeg videre på utenlandsterminalen. Akkurat her tror jeg han bare var et eneste stort spørsmålstegn, for han trodde virkelig at vi skulle være i Oslo - haha. Også gikk vi til gaten vår, og på skjermen lyste det "Paris". Jeg klarte altså å lure han med meg helt fra Tromsø og til utenlandsgaten i Oslo uten at han fikk noen peiling på hvor vi skulle, ganske morsomt å overraske noen såpass. Han ble veldig glad, noe jeg regnet med.

Nå har vi nytt to dager så langt her. I går tok vi turen til Eiffeltårnet hvor vi valgte å ta trappene opp (det kjennes i beina i dag), utrolig fin utsikt over byen! Etterpå tok vi buss til et annet område i Paris for å se på Notre Dame-katedralen. Jeg husker jo dette bygget fra tegnefilmen "Ringeren i Notre Dame", så det var litt morsomt å se katedralen i levende livet. Etterpå dro vi på et kjøpesenter, før vi senere spiste og drakk litt vin. I dag har vi vært ved Louvre museet, men vi tok ikke turen inn da køene var så sinnsykt lange. Litt kjedelig, det hadde vært morsomt å se hjemmet til Mona Lisa-maleriet, men å bruke timesvis på kø orker jeg ikke når vi har få dager her. Ellers har vi vært på "Avenue des Champs-Élysées", den kjente gaten hvor man finner alt av dyre butikker, kinoer, teatrer osv. Til slutt gikk vi litt rundt på Rue de Rivoli-gaten og kikket litt i noen butikker. I morgen skal vi ta turen på Disneyland (blir man noen gang for gammel?), noe jeg gleder meg kjempemye til haha!

• 25.03.2017 23:29
  • 7 kommentarer
  • 19.02.2017
  • poolside

Hei!

I dag våknet vi til en ganske overskyet himmel og var litt i tvil på om vi skulle gidde stranden. Etter en kjapp frokost bestemte vi oss for å gå ned på stranden allikevel da det sikkert ble å klarne opp uansett. Det så ut som det hadde regnet litt før vi sto opp, men vi har enda ikke opplevd noe regn på dagtid mens vi har vært her. Det er jo "dry season" så forventet det ikke heller, meeen det hadde jo vært en morsom ting å oppleve skikkelig pøsregn i Asia før man vender snuten hjemover! På dagtid er det ca 30-32 grader i skyggen, så det kan bli ekstremt varmt å ligge strakt ut på solsengen for å få litt farge, så dagen i dag var deilig med litt skyer og sol om hverandre. Det var faktisk mulig å sole seg mer enn 10 minutter uten å søke ly i skyggen, haha! Det var dagens værnytt fra værmelder Therese.

I kveld skal vi på en litt finere restaurant som heter The Pepper Tree Restaurant. Veldig spent på hvordan det blir, da det virker som en slik restaurant hvor man får et kjøttstykke med en liten kvist ved siden av. Skjønner dere hva jeg mener? Haha! Slike pene og luksuriøse retter som man egentlig ikke blir mett av. Jeg er mer glad i gode, juicy burgere, feit pizza med masse ost og generelt bare masse usunn mat. Livet ♥

Noen bilder (av meg :pp) fra bassenget på hotellet vårt.

• 19.02.2017 13:18
  • 54 kommentarer
  • 17.02.2017
  • beach days

Hei!

Nå er jeg bare en snartur innom hotellet for å blogge, så skal jeg og Magnus gå ned på en strandbar for å ta oss noen drinker og spille litt biljard. I dag klarte vi å forsove oss til frokost og alt, så dagen startet ikke før klokken 13 for oss. Det er så kjipt når man våkner så mange timer etter solen har stått opp, haha! Det blir egentlig bare lange dager på stranden på dagtid her nede, men i går var vi på sightseeing til en forandring.

Først kjørte sjåføren oss innom en vinfabrikk hvor vi fikk se hva vinen ble laget av også fikk vi smake på litt forskjellige typer. Etterpå dro vi innom "pearl farm", her fikk vi se perler bli plukket direkte ut fra østers - utrolig morsomt at det er noe naturlig som lager seg selv! Vi var også innom et gammelt fengsel som heter Coconut Prison. Ikke så hyggelig sted, men veldig interessant å se hvordan det faktisk var. Her var det over 14 000 mennesker fanget under den indokinesiske krigen. Det var utrolig mange skrekkelige eksempler på hva slags tortur fangene gikk gjennom, man kan liksom ikke forestille seg hvordan det var. Bare å se alt var grusomt... :'(

Til slutt dro vi på en strand som heter Sao Beach. Den var helt grei, men mye søppel rundt om kring om man gikk litt på de mer "øde" delene av stranden.

• 17.02.2017 16:52
  • 44 kommentarer
  • Flere innlegg i Reise

• 13.11.2014
    • arrived

Hei!

Endelig er vi framme på Gran Canaria, nærmere bestemt Puerto Plata i Puerto Rico. Var oppe klokken 4 i natt, og rett på flyplassen. Jeg begynte å lure på om det var eldrebølgen jeg skulle på tur med, 99% av passasjerene på flyet i dag var pensjonister. Det er jo allmenn kjent at pensjonistene flykter på harrytur til Gran Canaria rundt vinterstid, og jeg er en av dem :'D <333 Dagen har vært sykt lang, flyturen var sykt lang, bussturen var sykt lang, rett og slett alt tok sykt lang tid. Haha! Så det var godt å endelig komme fram. Jeg har fått ordnet med internett og alt så nå kan vi bare slappe av resten av ferien. Ble en kort tur på Amadores i dag for å spise lunsj og rekke en liten time i sola, så dro vi tilbake til hotellet. Mamma har en eller annen greie med å skulle gå hele tiden, skjønner ikke helt hvorfor, så endte opp med at vi gikk både til og fra Amadores. Jeg er kanskje en av de lateste du finner, kommer jeg meg ikke noen plass uten å måtte gå/ta buss hjemme i Tromsø, så blir jeg hjemme liksom. Luksusproblemer... Derfor er jeg dausliten nå, kondis er noe jeg er i ekstrem mangel på!! Slenger heller i 30 kroner i taxi enn å slite ut småfotene ;)

Nå skal jeg begynne å fikse meg litt smått så vi kan dra ut å spise, kjenner jeg har lyst på noe meksikanske greier i dag. Hjemme spiser jeg så og si bare pizza, men jeg holder meg mest mulig unna det når jeg er i syden fordi jeg syns all pizzaen de lager er så suppete (kan man si det egentlig, haha?). Forsåvidt gjør det ingenting, da får jeg prøvd ut masse annen mat. Håper det står bra til hjemme i Norge, vi blogges ♥

Fine Amadores

sykt fin etter en hel dag med reise :p<3333

• 13.11.2014 20:10
    • 41 kommentarer
    • 11.11.2014
    • gran canaria snart, charterfeber?

Hei!

Nå sitter jeg egentlig bare som et spørsmålstegn her hjemme. I morgen reiser jeg ned til Oslo, og på torsdag reiser jeg til syden - nærmere bestemt Gran Canaria, som mange av dere gjettet. Jeg skal "dessverre" ikke dit for å spille inn en ny Charterfeber-sesong... Haha! Skal dit sammen med mamma, og gleder meg til en uke med avkobling fra alt her hjemme. Det eneste problemet er at det egentlig ikke gikk opp for meg før nå at jeg skal til syden om to dager, og det å være forberedt er noe totalt fremmed for meg. Ikke vet jeg hvor passet ligger, ikke vet jeg hvor kofferten er og ikke vet jeg hva jeg skal pakke. Derfor må jeg kanskje hive meg rundt snart og få pakket klart, for i morgen er det rett på flyplassen etter jobb. Haha, ååh.. Det verste er at jeg blir ikke litt stresset en gang?!

Med det sagt, er det noen andre som er på Gran Canaria? Skal være i Puerto Rico fra 13 - 20 november, så kunne jo vært hyggelig å møte noen som jeg kan dra ut med. Mamma er kanskje ikke den som er mest hypp på å feste en hel natt, haha.

Noen bilder fra Gran Canaria-turen forrige jul ♥ Åh, som jeg gleder meg til sol, varme, bikini, god mat og FRIII!

• 11.11.2014 18:33
    • 54 kommentarer
    • 18.08.2014
    • vims

Haha, første kvelden gikk egentlig ganske greit for min del - men for andre sin del gikk den ikke fult så bra. Han ene som er her har klart å miste telefonen sin i natt, han var ubrukelig full i går så i dag ser han ut som han har blitt mishandlet. Full av sår overalt! Glad det ikke var meg for å i det sånn, nå ligger han sprekksyk og blir ikke med oss andre ut i dag.

Dagen ble tilbringt med fyllesyka på stranda, like så greit. Etter det dro vi hjem for å slappe litt av og ordne oss før vi tok turen inn til sentrum. Spiste en god middag og gikk i litt butikker etterpå hvor jeg kjøpte meg 4 par "Toms" og en hettegenser + bukse. Har ikke hatt planer om å shoppe noe særlig mens jeg er her nede, annet enn at jeg skal ha tusen par "Toms" sko med meg i kofferten hjem. Nå har jeg neongrønne, rosa, hvite og svarte. Må ha litt flere farger å velge mellom, skoene kan jo brukes i de fleste sammenhenger og passer til så mange antrekk. Jeg har betalt ca 75 kroner per par, men de er jo så klart ikke ekte.

grillegrillegrille

topp og shorts - bikbok, sko - jallatoms fra tyrkieeet

• 18.08.2014 20:47
    • 70 kommentarer
    • 17.08.2014
    • alanyaaa

Hei!

Nå har vi gått Alanya rundt nesten for å finne et fungerende nett, så nå sitter jeg på en restaurant for å blogge haha... Vi kom hit natt til lørdag, så da ble det bare en liten spasertur inn til byen for å kjøpe noen nødvendigheter før vi tok kvelden. Jeg er her nede sammen med Malin og to kompiser, Marco og Dennis. Det er deilig vær her nede, men luften er så ufattelig fuktig og klam så det føles 20 ganger varmere ut enn det egentlig er. Ellers bor vi sånn passelig sentralt på et hotell som har det viktigste - bortsett fra internett. Eller jo, det er internett, men om den fungerer er en annen sak haha.. I dag har vi bare vært på stranden og innom en sjappe og røyket vannpipe. Nå er vi ferdigspiste og klare for sjekke utelivet her i Alanya. Om dere ikke hører mer fra meg mens jeg er her nede må dere ringe mammaen min og si at jeg har blitt kidnappet og solgt som sexslave i et annet land, huff :(

Noen som har noen anbefalinger til hva som er et must å gjøre/få med seg i Alanya?

topp og skjørt fra bikbok, sko fra h&m. eneste brukbare skoene jeg tok med meg, haha :(

Spiste fajitas, det var veldig godt. Normalt spiser jeg bare burger, spagetthi og pizza - men blir så lei av det så må prøve å variere litt :)

• 17.08.2014 18:58
    • 100 kommentarer
    • 26.12.2013
    • hjemreise snart

Hei!

Håper alle har hatt en fin jul så langt? Selv har jeg hatt det veldig fint her nede, har fått slappet ordentlig av og fått tankene på andre ting. Været har ikke vært det beste, men i dag dro vi til Amadores og der var det betydelig varmere enn hva det er her i Playa. I dag var forsåvidt den eneste dagen jeg har solt meg også.. Jeg ser for meg at jeg blir å løpe til Brun og Blid med en gang jeg kommer hjem, haha! Natt til lørdag klokken 0600 går flyet mitt hjem til Tromsø, så i morgen er siste dagen min her. Kjenner det blir godt å komme hjem til norsk mat, jeg blir så sykt lei av å spise ute i syden - i dag spiste jeg og pappa lunsj på McDonalds liksom. Det var godt da, så skal ikke klage.

Nå skal jeg ordne meg, vi skal ut å spise på El Rancho om en times tid så må nesten skynde meg litt! kisses ♥

• 26.12.2013 20:26
    • 80 kommentarer
    • 24.12.2013
    • god jul

God ettermiddag!

Regner med de fleste hjemme i Norge er i gang med matlaging og alt som hører med julen. Håper dere alle får en fantastisk dag med venner og familie. I år er det lite julestemning, men vi skal iallefall ut og spise god mat i kveld på El Rancho, det gleder vi oss til. Ellers er det ikke så mye annet å meddele.. Kos dere i kveld og nyt dagene fremover ♥

Her nede ble bønnen min hørt, for solen tittet nemlig fram i dag og det ble varmere. Vi har gått tur langs stranden fra Playa til Mas Palomas, og tilbake. Noe jeg ikke skjønner meg helt på, er nudiststranden. Tenk så mange gamle griser som drar dit kun for å se på andre.. Og de som legger seg med visse kroppsdeler på vift et stykke bortenfor nudiststranden der hvor alle går forbi, hallo? Om du absolutt skal ligge naken, så kan du jo i det minste holde deg til det området hvor resten av nudistene er. Hver gang jeg har gått tur langs stranden her, så går vi forbi et volleyballnett - og det er alltid noen nakne gamlinger som spiller. Ser ganske teit ut, haha.

Et par bilder fra en av sanddynene vi klatret opp på.

• 24.12.2013 17:37
    • 39 kommentarer
    • 24.12.2013
    • hvor er solen

Heiii (skrevet i går, internettet ble borte så fikk ikke postet det)

Nå begynner jeg å lure på om det i det hele tatt var vits og ta med meg bikini, for jeg har ikke fått bruk for noen av de enda. I går var det vind og skyer, så det var for kaldt til å sole seg. Vi brukte hele dagen på strandpromenaden i Playa, hvor vi bare satt og slappet av med mat og drikke. På kvelden dro vi på en texmex restaurant med veeeldig god mat, yummy Etter det var vi innom "Naboen" en kjapp tur, fordi mamma kjenner Miguel som driver stedet. Snittalderen på den pubben er vel 50+, så det er ikke helt plassen for ungdommer. Ble tidlig kveld i håp om at solen skulle dukke opp i dag, men nei - skyer og vind, så i dag har vi også bare vært på strandpromenaden. Spiste lunsj og kikket på et par butikker før vi dro tilbake til hotellet. Jeg kjøpte meg en shorts og en kjole som jeg skal vise dere senere! Nå er det mørkt og tid for å dra ut og spise, så jeg må vel vekke pappa og broren min som jeg kan høre snorke gjennom 3 vegger. Lillejulaften's middag på blir på en kinarestaurant ♥

genser - madlady, shorts - river island, solbriller - falsk drit, veske - forever21, sko - bobs

• 24.12.2013 12:00
    • 29 kommentarer
    • 22.12.2013
    • vel framme

Hei!

Herregud for en kjedelig reise. Først halvannen time på flyplassen i Tromsø, så to timer fly til Oslo, så en time mellomlanding på Gardermoen, så seks timer fly til Gran Canaria, så en halvtimes venting på bagasje, så en times busstur til hotellet. Dere kan jo gjette hvor godt det var å komme til hotellet for å skifte til chilleklær og strekke seg ut på sengen? Jeg gir det terningkast 7, for gud så trøtt og sliten jeg er nå. Fikk ikke sove på flyet, og jeg har ikke spist noe annet enn en pølse og et pizzastykke i dag.

Vi bor på et hotell som heter Apartment Guinea, ikke noe expensive shit - men vi bryr oss ikke noe særlig om hvordan hotellet ser ut. Vi skal jo tross alt bare sove her, og det ser helt greit ut. Brukbart, store rom og godt utstyrt kjøkken. Jeg er her med broren min og pappaen min, og dette blir sikkert den siste sydenturen hvor jeg reiser med familien siden både jeg og Nichlas begynner å bli voksen nå.

Skulle bare titte innom en snartur og si hei til dere, og at jeg var kommet trygt fram. Nå er det kveld her, er så trøtt at jeg sovner snart. Love you

• 22.12.2013 04:50
    • 43 kommentarer
    • 28.07.2013
    • koser oss

Hei!

Har ikke nett på rommet, så jeg må mobilblogge til jeg har fikset det. Akkurat nå er vi i Hellas, på øyen som heter Ios. Reisen hit var litt lang, men det er utrolig fint her så det var absolutt verdt det. Gruppen vi reiser med er full av kule mennesker, så tror denne ferien blir veldig bra. LIABP er et veldig greit opplegg og det er noe for de aller fleste. Jeg og Bettina hadde en ganske dårlig start på ferien siden vi ble alt for fulle første natten, og var utrolig dårlig lenge etterpå med kvalme, spying og sånn. Det resulterte i en edru dag nr 2, og i går tok vi det litt roligere. Dagene har vi foreløpig bare tilbringt på stranden og ved bassenget, men vi tenker å ta turen på Far Out Beach Club i morgen eller noe - kommer litt ann på formen.

Jeg skal fortelle litt mer om turen når jeg får ordentlig nett, poster noen bilder fra Instagram.

Strandkjolen er fra River Island i London.

En av strendene her nede, som heter Mylopotas, er så utrolig fin og stor. Du har alt der, restauranter, minimarkets, vannaktiviteter, barer, beach clubs osv.

• 28.07.2013 16:32
    • 74 kommentarer
    • 15.07.2013
    • shoppingen i London

Hei!

Hadde selvfølgelig ikke internett på hotellet, så ble ingen blogging mens jeg var i London.. Beklager for det! Første dagen var vi på EF Summeranza, skal fortelle mer om det når jeg har fått overført bildene og det. Fredagen, som var siste dagen i London, brukte vi på å handle i Oxford Street, som er en utrolig kjent handlegate. Den strekker seg fra Marble Arch ved Hyde Park (vi bodde litt bortenfor Hyde Park) og helt til St Giles' Sircus. Etter St Giles' begynner New Oxford Street. Vi var innom en god del butikker, men det tok lang tid å gå langs gaten fordi det var så sinnsykt mange folk der. Kjente jeg fikk lyst å slå ned noen fordi det var bestandig noen i veien. Vi var innom Primark, som er en billigbutikk, og der inne holdte jeg på å dø. Det var sikkert 1000 mennesker inne i butikken, og det er jo fordi det er så billig der. Det var veldig mye jalla på den butikken, men man fant noen hvis man orket å lete. Ellers var vi innom New Yorker, Forever 21, River Island og andre slike butikker. Kjøpte mye småting som jeg ikke har bruk for, men også en del klær. Skal vise dere alle innkjøpene siden. Etter vi hadde shoppet i ca 4 timer, så hadde jeg så jævlig vondt i armene fordi posene var så tunge at dro vi innom hotellet og la fra oss ting samt skiftet til litt kaldere klær, så dro vi tilbake igjen haha..

Smykket er fra Makestyle.no, skjorten fra KappAhl og skjørtet fra H&M

De berømte London-bussene :)

Slik så alle taxiene ut, haha. Spesielt..

Midt i shoppingen tok vi oss en sykkeltaxi siden det var så langt til en butikk vi skulle på, jævlig dyrt da!!

Her var alt begynt å stenge, og det var deilig for da var det mye mindre mennesker på gaten!

Bettina fina :**

• 15.07.2013 01:33
    • 29 kommentarer
    • 08.07.2013
    • weekend i London

God kveld (for min del morgen, da jeg sto opp for ikke mange timene siden).

Nå har jeg nettopp fått vite at jeg reiser en snartur til London på torsdag og vi blir frem til lørdag. Jeg skal reise sammen med Bettina. Vi skal i forbindelse med EF være med på Summeranza 2013 som finner sted i Kempton Park den 11. juli. Det er en sommerfestival med rundt 4000 EF-studenter fra 100 forskjellige land samlet på en plass samme dag. Der skal det blant annet være artister som Sky Blu fra LMFAO, Luminities fra Storbritannia Got Talent ++. Det blir mye musikk, dans, internasjonale DJ's og morro. Tror det kommer til å bli veldig bra - jeg var jo med EF på språkreise i fjor i Florida, en av de beste opplevelsene jeg har hatt hittil. Du kan lese alt om språkreisen min HER

Vi skal være en ekstra dag der nede slik at vi får shoppet litt til vi reiser videre til syden 25. august. Derfor lurte jeg på om dere har noen anbefalinger på plasser hvor det er bra å shoppe, spise etc? Har aldri vært i London bortsett fra mellomlandinger, så har ikke peiling på noe. Regner med en del av mine lesere har vært der før, så alle tips er til nytte!

OG jeg trenger enda flere pakketips. Pakkingen gikk ikke så bra når jeg reiste til syden, tok med meg alt alt alt alt alt alt aaaalt for mye.

Om du er interessert i en gratis katalog fra EF med info om språkreiser osv. kan du bestille din her.

• 08.07.2013 19:30
    • 102 kommentarer
    • 30.06.2013
    • hjemme en liten stund

Hei!

Vet det har blitt mye reklame i det siste, men har hatt mye å ta igjen etter jeg kom fra Gran Canaria-turen. Skal fortelle litt mer om den når tiden er inne, blir vel om et par måneder. Hadde det iallefall veldig fint med Ida der nede, til tross for at vi kom litt skeivt ut med Rannveig. Det var kjipt at ting ble som de ble, men det er ikke noe å gjøre med det. Nå er jeg hjemme i knappe en måned før jeg reiser videre til Ios sammen med bestevenninnen min Bettina. Vi reiser den 25. august til Ios med LIABP, og jeg gleder meg utrolig mye. Sophie skulle egentlig være med ja, men hun ombestemte seg for en liten stund siden så da tok jeg heller med meg Bettina. Etter 12 dager i Ios reiser vi videre til Ayia Napa hvor vi blir en uke. Gleder meg veldig mye til å oppleve disse to stedene! Det er den eneste planen jeg har for resten av sommeren, etter det blir jeg nok i min kjære hjemby helt til jeg skal til syden i desember med pappa (Gran Canaria). Så i år ble det altså tre sydenturer på meg - klager ikke altså. I morgen skal jeg vise dere innkjøpene fra turen til meg og Ida :)

Nå er det forresten siste uken dere kan bestille restplasser til Ios med LIABP, hurry up! De har nettopp vært nede i Ios og filmet swedish midsummer. Sjekk ut filmen nederst i innlegget.

Hvilke planer har dere for sommeren, hvor skal dere reise?

ikke nok med at vi skal på ferie sammen, men vi er kjærester også så det blir kjæresteferie ;)

LIABP sin facebook-side finner du HER.

• 30.06.2013 20:47
    • 75 kommentarer
    • 21.06.2013
    • siste kvelden

Hei!

Nå er det siste kvelden til meg og Ida her nede på Gran Canaria. Flyet vårt går i 13-tiden i morgen, så i dag skal vi ikke drikke. Skal ta en rolig kveld og se litt i butikker, spise et godt måltid og bare nyte siste dagen skikkelig. Ferien vår har vært helt nydelig, vi har nytt den til de grader. Lange, late dager i solen, god middag utover ettermiddagen for så å dra videre ut og sjekke trykket på klubbene utover natten. Har møtt mye spennende mennesker her nede og blitt kjent med noen litt bedre enn andre - så alt i alt er jeg veldig fornøyd med turen vår. Nå vender vi nesen hjemover snart, og jeg gleder meg veldig til å komme hjem selv om jeg har hatt det fantastisk her nede. Klarer ikke vente til å møte kjæresten min igjen, og å være hjemme med alle tingene mine. Føler meg så tomhendt hver gang jeg reiser på ferie, ikke så lett å bo i en koffert.

Stakk bare innom for å si hei og hade før vi drar og kikker litt i butikkene :) Her er litt bilder fra onsdagen:

sykt fine :))

• 21.06.2013 21:17
    • 88 kommentarer
    • 19.06.2013
    • poolside

Hei!

Nå har jeg og Ida nettopp vært ute en tur med bassenget og solt oss. Har vært deilig vær her nede hver dag siden vi kom, så det klager jeg ikke på. Vet ikke helt hva vi skal gjøre resten av dagen, men blir iallefall å finne på noe gøy. Har hørt de har skydiving her, høres sykt fett ut men jeg vet ikke om jeg tørr egentlig. Vi får se, vi blogges iallefall lateeeer

Fine hotellet vårt :)

Og ja - har sett den der videoen. Syns bare det er morsomt at hun kan ha så mye og si om oppførselen min, når hun så vidt har vært sammen med meg og Ida. Sier mer om hvordan personlighet hun har, som kan sitte å mene så sterkt om meg uten å kjenne meg ordentlig. Greit at man ikke går overens og fungerer sammen med personer, men det går ann å gjøre det beste ut av det og ikke begynne med drittslenging og hat. Det at hun sier hun har sagt ifra til meg vet jeg ikke om jeg er helt enig i. Vi satt med frokostbordet i går, og hun sier til meg og Ida at vi er noen drittunger - det var det eneste. Ingen begrunnelse eller noe. Om det er å si fra på en ordentlig måte syns ikke jeg, det blir helt feil.  Og at vi ikke inkluderer hun stemmer ikke helt, vi prøvde i starten - men hun virket lite interessert i å være sammen med oss og i det hele tatt prate med oss. Da gidder man ikke prøve så jævlig hardt heller. Nok om det, det der er en person jeg ikke bruker mer av min tid på. (og nei, det er ikke en fake krangel haha)

• 19.06.2013 14:32
    • 112 kommentarer
    • 16.06.2013
    • gran canaria

Hei!

Nå ligger jeg og Ida på hotellrommet og slapper helt av. Ble en liten tur ut i går for å sjekke trykket på Playa, var ganske mange ute - men mye lokalbefolkning siden det var lørdag. I dag har vi tilbringt dagen med bassenget og fått jobbet litt med brunfargen. Været er supert, hotellet er kjempefint og vi storkoser oss. Vi har faktisk enda ikke fått i oss mat, så snart tar vi vel turen ut for å spise litt og kanskje ta oss et par drinker om vi er i form til det. Har enda ikke fått tatt så mye bilder, men skal prøve å ta med meg kameraet litt oftere.

♥ Hva synes dere om den nye bikinien min? Jeg elsker den!

Jeg hadde pakket driiitbra og systematisk, helt til jeg åpnet kofferten og skulle finne meg klær. kaaaaos

• 16.06.2013 18:49
    • 113 kommentarer
    • 15.06.2013
    • tight schedule

Hei!

Nå sitter vi omsider på flyet, klar til avgang. Det har vært mye usikkerheter denne morgenen om vi kom til å rekke flyet, men vi kom springende alle mann mens de holdt på å stenge gaten. De hadde noe tekniske problemer så bagasjeinnsjekkingen tok evigheter. Det var så sykt mye kø over alt og vi var ikke gjennom sikkerhetskontrollen en gang når boardingen til flyet begynte, men vi rakk det - heldigvis. Fikk også kjøpt snus, hadde en snus igjen og var sykt stressa i tilfelle jeg ikke hadde fått tid til å kjøpe ny.

Neste gang vi snakkes blogger jeg fra Canaria!

• 15.06.2013 07:35
    • 27 kommentarer
    • 14.06.2013
    • snartur i oslo

Hei!

Herreguuud for en slitsom dag dette har vært. Jeg og Ida Martine kom ca samtidig til Gardermoen rundt halv 9, så sjekket vi inn på hotellet. Ingen av oss har sovet i natt så begge er helt ødelagte! Rundt 12-1 tiden gikk vi ned til flyplassen igjen og ventet på at Tine og Rannveig skulle komme. Vi alle reiser sammen til Gran Canaria i morgen tidlig klokken halv 8, det ble en ganske spontan tur med jenter jeg egentlig ikke henger med - så dette kan bli spennende. Tror vi blir å få en veldig fin tur og at vi alle går greit overens. Kjenner jo Ida Martine fra før av, men de to andre jentene har jeg ikke møtt tidligere. De begge virker utrolig hyggelig og lett å komme overens med, så gleder meg masse til ferien :)

Tenkte bare å titte innom å si hei, nå venter vi på Dolly pizza også skal vi legge oss. Tidlig opp og null søvn fra forrige natt funker dårlig..

sexypose ;););)

Flink å pakke? Nesten full koffert, men jeg har faktisk RULLET klærne som noen av dere foreslo - da tok de faktisk mindre plass!

søteste idamor

Har dere noe spennende nytt?

• 14.06.2013 18:58
    • 23 kommentarer
    • 09.06.2013
    • ios og napa

// sponset tur Hei!

Nå er det ikke lenge igjen til jeg reiser til Ios og Aiya Napa sammen med Life is a Beachparty. Guttene reiser ned nå i slutten av juni til Ios og Napa for å sjekke at alt ser greit ut til alle som har bestilt tur med LIABP skal komme nedover. De skal også stelle i stand en teaserfilm som kommer i slutten av juni, slik at vi alle har noe å se fram til og får et innblikk i hvordan det ser ut nå i 2013. Hvis dere vil lettere følge med på LIABP sine aktiviteter og kommunisere med de, så kan dere like Facebook pagen HER. Det er enda noen plasser ledig til både Ios og Napa, så hvis dere har lyst på en sykt bra ferie i sommer, vær rask og book turen deres HER. Jeg gleder meg veldig til å møte alle som skal reise sammen med Life is a Beachparty, vi kommer til å få det sykt fett! Ios turen går fra 25. juli til 6. august og Napa turen fra 8. august til 15. august. Det er inkludert fly tur/retur Gardermoen, hotell for alle nettene, to store fester med free drinks, LIABP singlett, t-skjorte og håndkle, gratis inngang på fester og afterparties + frokost er inkludert på Ios turen. Dere får altså en god opplevelse til en grei pris! CHEERS

Guttene trenger også en eller to jenter som kan jobbe litt for de mellom 14 juni og 20 juli i helgene. De har fått en deal med det beste utestedet i Tønsberg, som hver fredag i sommer skal ha et "Life is a beachparty" tema på utestedet. Så om det er noen jenter som har fylt 18 som har lyst å jobbe for dem i Tønsberg/Sandefjord/Oslo-området kan de sende en CV og søknad til rene@lifeisabeachparty.com :)

♥ Noen som skal reise med LIABP i sommer, eventuelt hvor?

• 09.06.2013 16:36
    • 26 kommentarer
    • 02.04.2013
    • life is a beachparty teaser

Hei!

Husker dere jeg fortalte om Life Is A Beachparty (HER)? Jeg sa jeg skulle reise med Tuva, men har blitt litt endringer i planene. Tuva har jo kjæreste og skal reise på egen ferie med han, så nå skal jeg heller reise sammen med Sophie. Først reiser vi til Ios 25 juli til 6 august (dere kan reise på samme reise som oss for kun 7990 kroner, frokost inkludert) også reiser vi til Ayia Napa fra 8. til 15. august (denne reisen kan dere bli med på for 6666 kroner). Gleder meg utrolig mye, ikke bare til å komme vekk fra kalde Norge, men til all festingen, den syke brunfargen jeg skal bygge opp og å reise med Sophie, alle dere som også skal reise på disse turene og guttene i Life Is A Beachparty. Dere kan lese alt om hva Life Is A Beachparty er, hvordan reisen fungerer osv på siden demmes HER og innlegget jeg skrev tidligere HER. Booking skjer på siden demmes!

Nå har de kommet ut med en liten teaser på Ayia Napa, dette var fra en tur hvor de reiste alene for å utforske og finne de beste stedene, og promotere seg selv. De hadde med seg et filmteam. Det blir laget sånne filmer i år også, men de blir så klart 100 ganger bedre fordi vi er masse folk som skal reise i år. LIK FACEBOOK-PAGEN HER! Her er teaseren for Ayia Napa, men som en av guttene i LIABP selv sa til meg, så kan ikke filmen måles med hvordan det blir å reise dit:

Her er en samling klipp fra noen aftermovies laget av filmteamet Cameraden som skal følge oss på begge turene:

Et bilde fra hotellet i Ayia Napa:

Skal prøve å bli så brun som jeg var når jeg var på språkreise i Florida, seee:

ææh, griner av å tenke på hvor blek jeg er nå i forhold! :(

• 02.04.2013 21:04
    • 90 kommentarer
    • 24.02.2013
    • life is a beachparty

Hei!

Nå er det jo ikke så alt for lenge til sommeren, og derfor har jeg og Tuva begynt å tenke på hvor vi skal reise. Vi er, som dere sikkert vet, veldig glad i varme sydenplasser og sier ikke nei takk til om det er full fest også. Vi har derfor landet på at vi begge to skal reise med noe som heter LIFE IS A BEACHPARTY - det er tre gutter som har startet et konsept. Det startet med at to av guttene møttes tilfedig på ferie, og begge hadde en "passion" for reising og ønsket at dette skulle bli dems livsstil. Derfor har de startet LIABP, det er enda ganske nytt, men det de tilbyr er altså en "tour" som alle kan være med på. Dette er et utrolig godt konsept til dere som er lei av å lete etter partysteder, men kun finner anbefalinger for familiehotell og rolige omgivelser. Reiser du sammen med LIABP-guttene kommer du til å få en opplevelse du sent vil glemme. Fordelene ved å reise sammen med disse guttene er at du får informasjon om de beste partyene, du får eksklusive tilbud og arrangement, LIABP er der hele tiden for å hjelpe deg og de du reiser med for en best mulig ferie og under hele oppholdet har de med seg et team som filmer og lager en aftermovie som kommer til å bli sick (du trenger selvsagt ikke bli filmet).

Siden ikke så mange kjenner til LIABP, så er det forståelig at mange er usikker og ikke tørr å reise med noe nytt. Men noen grunner til at du kan reise med sikkerhet er at de allerede har kontrakter med hotell, fly osv. De har booket 75 seter på Norwegian flyet til den første destinasjonen! De har kapasitet til 100 personer på hotellet de har booket, og de siste 2-3 årene har de investert mye i firmaet sitt for å ha de beste samarbeidspartnere. I 2012 for eksempel reiste de med et filmcrew for å filme opplevelsene og få det online, uten fortjeneste. Etterhvert som årene går kommer LIABP til å bli større og større, og jo flere blir å ta del i noe som kommer til å være dems livs opplevelse.

Jeg og Tuva gleder oss allerede masse masse til å reise, og håper mange av dere som også skal på ferie velger å reise med LIABP så dere kan feste med oss. Det er sinnsykt bra partyliv og det kan ikke sammenlignes med hva du opplever hjemme. Vi har tenkt oss til både Ayia Napa og Ios! Det kommer til å bli utrolig fett, og jeg er faktisk ganske sikker på at Life is a Beachparty kommer til å komme langt i reisebransjen. De har et skuddsikkert konsept og er utrolig seriøse, med konkurransedyktige priser. Hvis du vil se på litt videoer fra LIABP kan du gå inn HER, og for å få med deg de siste oppdateringene og nyhetene om det som kommer til å være den beste sommeren din må du like Facebook-pagen demmes HER. De har de siste årene reist rundt alene for å bli kjent med stedene og finne de beste partyplassene, og derfor har de veldig god erfaring og vet hva de driver med.

Første reisen de har i boks er til Ayia Napa fra 8. til 15. august, prisen på denne er 6666 norske kroner (6300 om booking skjer før 28 februar). Det som inkluderes i prisen er:
      - Fly tur/retur Oslo til Larnaca
      - Transport fra Larnaca til Ayia Napa
      - 7 netter på et av Napa's største partyhotel: Pambos Magic.
      - LIABP t-skjorter, singletter og håndkler.
      - Profesjonelt kameracrew som filmer til Aftermovie
      - Eventer: Party Boat (åpen bar) og Pool Party (åpen bar)
      - Gratis inngang til mange av Napa's beste nattklubber og offisielle afterpartys.

Du kan lese mer og bestille tur --> HER <--. Bookingen åpner om 3 dager, så snakk med vennene dine og book reisen så snart som mulig.

Andre reisen de har i boks er til Ios i Hellas fra 25. juli til 6. august, og denne touren kan du lese mer om og bestille på hjemmesiden! Som dere ser får man mye for prisen, og alt er booket så det er 100% trygt. Om du velger å reise med LIABP så har du muligheten til å feste med LIABP-guttene, eller du kan feste på egenhånd. Alt er opp til deg selv, du tar de valgene du vil for - men reiser du med LIABP får du billige deals på de beste uteplassene som du ikke ville fått ellers. De er alltid der for deg på reisen din om du trenger tips eller lignende.

En aftermovie fra de var på Ios i fjor alene:

• 24.02.2013 15:32
    • 77 kommentarer
    • 09.12.2012
    • sydenturen

Heiheiii!

Nå tenkte jeg å skrive litt om sydenturen jeg var på. Som jeg nevnte var det en spontan tur, Mariell spurte om jeg ville være med så vi bestilte flybilletter og dro avgårde. Vi fikk bo hos Rebecca som bor der nede frem til påske. Hun jobber på en restaurant på Puerto Rico senteret, Big Horn Steak House. Vi bodde i et leilighetskompleks som het Carolina. Dagene brukte vi kun til å sole oss, for det meste på PR stranden men et par dager lå vi bare ved bassenget fordi vi var så sliten. Når det ble mørkt dro vi ned til senteret og spiste middag, og senere på kvelden dro vi ut på barene og nattklubben Joker. Vi var på Harleys, Sinatra og Snoopy frem til det stengte så dro vi på Joker i kjelleren. Ja, det var egentlig alt om sydenturen. Det var det vi gjorde hver dag. Hva som skjedde mens vi var der trenger jeg ikke gå nærmere inn på, ikke så interessant å høre på hvor dritings vi var på en skala fra 1 til 10 (vi var på 11 ;). Vi var bare en uke, men kjente det ble nok. Er enda sliten - men som den krigeren jeg er dro jeg en tur på byen i går sammen med Tuva. Skulle jeg aldri gjort, formen er helt jævlig og jeg syk som en ja, jeg vet ikke. Har bare meg selv å takke, dumme, dumme kjerring.

Jeg tok ikke et eeeneste bilde med kameraet der nede, så legger bare ut bildene jeg har fra instagram.

Victoria, meg og Mariell

Rebz, Mariell og meg

Ladies night på Harleys, strippers!!!

En dag var vi på båttur, og da fikk vi se masse delfiner helt oppe ved båten. De var så fiiine!! Og rett etterpå fikk vi se en svær jævla hval. Ikke den typen som ligger på stranden og breier ut fettet sitt - men en ekte hval. Dyret.

Mariell og Mari, fiine

Haha dritpent

Meg og Mari

Victoria, meg og Mariell

Mariell var dritings og trodde hun var på flyplassen.

Måtte kjøpe denne, har den som souvernir på rommet mitt. Fineste røyken, rooosa

Juks og bedrageri

Mari, Victoria, meg, Mariell og Rebz

Her feiret vi bursdagen til Rebz, hun ble 22 år! Mari, Mariell, Victoria, Rebecca og meg

Dette var siste natten, husker ikke når bildet ble tatt eller hvorfor i faen jeg har en rose.

Også var jeg hjemme!

• 09.12.2012 20:10
    • 101 kommentarer
    • 29.11.2012
    • reiser på fredag

Hei!

Jeg har faktisk ikke fortalt dere dette enda, men på fredag reiser jeg på en spontan tur til Gran Canaria med Mariell (hun jeg hadde russebil med om dere husker?). Hun spurte meg natt til tirsdag om jeg ville være med, vi får bo gratis hos en venninne av Mariell som heter Rebecca. Hun bor der nede og jobber, men hun er fra Norge da. Flybillettene kostet bare 2500,- og det er direktefly fra Tromsø. Det er jo nesten like billig som å reise til Oslo, haha! Gleder meg utrolig mye til å komme litt vekk og nyte en uke i varmen. Skal selvfølgelig ta med bloggen nedover, så dere blir oppdatert på hva som skjer. Hun har internett så det skal nok ikke være noe problem. Håper virkelig det er sol mens vi er der nede sånn at brunfargen min kommer seg litt, har jo bare falmet helt bort etter Florida-turen. Jeg har heller ikke orket og få den ordentlig tilbake heller... Noen andre som skal/er på Gran Canaria rundt den tiden? Tuva skal være hjemme og passe huset, hun har skole stakkars og kan ikke ta seg fri. Kjipt for deg stygga!!!1!!'

Vi skal bo i Puerto Rico, det ser sånn her ut:

Her er Amadores stranden

Ja, de fleste har vel kanskje vært der selv. Nå skal jeg på BurgerKing med Camilla og loverboyen hennes en tur - i morgen skal dere få se huset!! Vi har nemlig ryddet og vasket hele huset i dag (bortsett fra rommet til Tuva som hun ikke orket å ta, kjipt for deg stygga2!!!!!!!).
    • 29.11.2012 00:17
    • 165 kommentarer
    • 06.03.2012
    • mat?

Hei hei :)

I går dro vi ut og spiste, så dro vi på litt partyshiiit. Først på Naboen, så på MTV så på Pacha. Så dro vi hjem. Spennende? :)))) Neida, er bare så lei av å skrive hva jeg har gjort hele tiden. Er liksom ikke noe annet spennende å blogge om for tiden. Reiser hjem fra syden på fredag iallefall, og blir i Oslo til søndagsmorgen. Jeg kjenner det blir godt å komme hjem til venner osv, selv om jeg trives veldig godt her nede. Det er bare litt slitsomt med så mye mat, varme og sånn... haha luksusproblem!

Seee så rund i trynet, har spist nok iallefall xDD

Nå tar jeg på meg tøflene mine og legger meg i sengen for en heftig powernap! Sov bare 4-5 timer i natt :(

• 06.03.2012 17:05
    • 186 kommentarer
    • 05.03.2012
    • la gente esta muy loco

Haha, hva faeeen. HVEM gidder å bry seg så mye om en brunfarge som dere gjorde på forrige innlegg? Dere tar jo heeelt av. Slapp av, det er ingen som døde og jorden går ikke under. Mer trenger dere ikke bekymre dere for! Hvorfor bryr dere dere så mye om hvor brun jeg velger å være? Og FYI: jeg er brunere på magen og bena pga. mere pigmenter der. End of discussion!!!

I dag har vi vært på Amadores stranden og solt oss, spist mat... blablabla, who cares. JEG NYTER LIVET :))

Til dere som ville se skillet. Er flink å flytte på bikinitrusen fordi jeg vil ikke ha et helt whiiite skille!!

Nå skal vi ut på sprell, snakkes i morgen <3

• 05.03.2012 20:54
    • 255 kommentarer
    • 04.03.2012
    • plask plask

Hola!!!!

Nå har jeg spist verdens beste rundstykker til frokost, mmm... MÅ ha mer - men har ikke tid, skal ned til bassenget og plaske i vannet. I går var kom vi hjem ganske sent - det var jo karneval så gatene var STAPPfull med folk som hadde kledd seg ut, det var parade i gatene og de var avstengt. Dere skulle sett hvor jævlig gatene så ut når alle folkene var borte - glad det ikke er jeg som må rydde opp søppelet :D

Skal ut i solen nå, TTYN

• 04.03.2012 12:04
    • 362 kommentarer
    • 03.03.2012
    • sol ute, sol inne osv

Haha jeg har så lite kreativitet når det gjelder overskrifter. Spesielt nå som jeg er i syden og skal gjøre det samme i en uke. Sole meg, bade, ut og spise osv osv. Syns derimot at jeg er flink å oppdatere dere(?) i forhold til sist da jeg var i Bulgaria i sommer. Oppdaterte dere liksom et par ganger, så orket jeg ikke mer.

Har vært veldig deilig vær i dag, varmt med litt frisk bris. Har faktisk bare vært i bassenget en gang siden vi kom, og da gikk jeg opp og ned av vannet for å ta bilder xD

Nå skal vi stikke, snakkes i kveld kanskje :*

• 03.03.2012 19:55
    • 231 kommentarer
    • 03.03.2012
    • dragqueens

Hei!

I går dro jeg og mamma på Yumbo senteret for å spise middag, dere aner ikke for et show det var der. Akkurat nå er det karneval-tider på Gran Canaria, så det er karneval frem til lørdag tror jeg? Det myldrer av dragqueens her iallefall - i går var det en kis med et gigantisk elefanthode oppå sitt eget liksom. S-E-X-Y   Til middag fikk jeg deilig kylling i karrisaus med brød til, og etterpå dro vi på en pub/bar. Det har seg nemlig slik at mamma kjenner en del folk her nede siden hun har vært her typ 30 ganger, så vi dro og hilset på Miguel og Angel på Naboen - de har sikkert ikke sett meg siden jeg var 6-7 år. Morsomt!

Nå skal vi ut i solen og kose oss, så suser vi en tur til stranden etterpå og spiser kylling hos Juan - verdens beste kylling! Litt bilder fra kvelden i går: