hits

Trening

tcmn.no

En liten påminnelse: Dere kan nå bruke tcmn.no for å komme inn på bloggen min, dere blir videresendt rett inn hit. Greit å ha en litt kortere adresse også!

Hei

I kveld etter jobb har jeg vært på trening sammen med Camilla, skal begynne å trene nå siden sommeren nærmer seg og jeg endelig har kunnet begynne igjen etter operasjonen. Skulle som sagt vente 6 uker, og nå tror jeg det har gått ca 8 uker, så det er på tide. Skal til syden i sommer og vil se bedre ut enn noen sinne. Derfor lurte jeg på om noen kan linke meg noen gode treningsprogram for å bygge litt muskler og definere kroppen litt uten å bli tynnere, heller litt mer muskuløs og sånn? Har et treningsprogram jeg skal bruke foreløpig, men vil gjerne ha tips til andre - spesielt om du selv har prøvd det ut og fått resultater. Har jo aldri vært i noen spesielt fit form, men skal bli seriøs nå. Det er så utrolig lett å si "ja, nå er det påan igjen" også varer det i 2 uker, men jeg skal virkelig klare det denne gangen. Nå skal ingen operasjon stoppe meg, er ferdig operert.. haha!


bolerarman xD 


To bilder fra en shoot jeg stilte opp på for noen jenter på Breivang videregående. Haha, kleineste temaet.. passer ikke helt inn :(

treningstid

Hei!

Har vært i bukta hele dagen sammen med Tuva, og nå er vi faktisk på vei til SATS. Har funnet ut at jeg ikke gidder å vente på at lungebetennelsen skal være 100% over, så nå kjører jeg på med hardtrening frem til vi reiser til Florida. Har virkelig savnet treningssenteret denne måneden jeg har vært borte, fuck russetiden som ødela treningen... Etterpå er det rett hjem og shine kåken før big boss kommer fra Danmark, shiiit! Vi snakkes senere, suss <3










Denne freshe treningstoppen fra Röhnisch får du kjøpt HER, love it!








Treningshansker fra Harbinger, absolutt et must for meg når jeg løfter vekter så jeg slipper hard hud i håndflaten. Kan kjøpes HER
 

trening

Hei!

Er på vei på SATS nå, skal bli deilig med en treningsøkt på ben og litt armer. Skal trene med Malin om dere husker hvem det er? Tror dere må helt tilbake til sommeren 2011/august 2011 for å finne bilder av hun!

Snakkes når jeg er hjemme, da skal jeg vise dere favoritt-treningstightsene mine :)

work that

Hei!

Har vært på SATS med Tuva på en hard benøkt. Var deilig å trene etter skolen for en gangs skyld, til en forandring fra kveldsøktene vi bruker å ha. Nå er jeg og Mariell, som vaaanlig, alene og styrer med russebilen. Vært og hentet deler til anlegg, innom bokstavhuset og nå er vi på vei til kickstart. Dette er stress, men blir bra når bilen er ferdig!

utkjørt

Hei!

Glemte av å poste innlegget. Tiden fløy av gårde når vi var på SATS, vi trente egentlig ikke fordi jeg og Tuva hadde bare øynene på Eivind (besøk bloggen!!!!) hele tiden - store, sterke, bøse, kjekke Eivind. Haha neida, jeg skal love dere vi kjørte hardt i dag. Du vet du har trent godt nok når armene dine er vonde og skjelver sånn smått.. Huff, kjenner jeg meg selv rett blir resten av dagen tilbringt i senga! I morgen er det ny uke på SATS, og da skal vi igjen trene med Eivind (det er ikke fordi han har bil så vi slipper å ta buss, LOL????).

Litt bilder fra dagen, Eivind er så ivrig paparazzi (lånt av Tuva):
 
Pusen vår!

 

 

 



 

Fikk forresten mange nye deksler fra handelsportal før påsken. Alle var fine, men min absolutte favoritt er det hvite. Det er faktisk det fineste jeg har fått til nå, LOVE IT! Hvilket likte dere best?


Norge-deksel HER til 99,- (perfekt til russetiden)




Stjerne-deksel HER til 139,- (beskytter både forran og bak)








Verdens fineste flip-deksel HER til 249,- (seriøst verdens fineste!)

svar om trening

Har du noen tips til hvordan man kan få flatere mage og finere rumpe?
- Treningssenter: For rumpe anbefaler jeg utfall med manualer eller stang og bakspark med apparat, søk det opp på youtube. Du kan også gjøre knebøy med stang/manualer, strake markløft og hiptrust. Mage er det bra med situps, planken osv. 
- Hjemme: For rumpe kan du gjøre utfall, knebøy med noe tungt og ett-beins knebøy. Mage er det selvfølgelig sit-ups på forskjellige måter, planken osv.

Hvorfor gidder du trene når du helst vil legge på deg, og er ekkelt tynn fra før av?
- Hmm, har du hørt om å trene for og bygge muskler? Jeg trener ikke kondisjon fordi jeg ikke vil bli tynnere, trener kun styrke for å legge på meg muskler, og det blir man ikke slankere av. Om jeg er ekkelt tynn eller ikke får være opp til hver enkelt, men ja :) 


Kan du fortelle om ossen hva du trener og ossen du gjør det? :)
- Jeg trener styrke, men kan dessverre ikke gi dere programmet mitt. Det er bare å søke litt rundt og finne et program som passer for deg.

Hvor lenge varer treningstimene? :) Hjelper det fort å trene?
- Det varierer, jeg trener jo ikke gruppetimer på SATS, trener etter mitt eget program som vil si at jeg bruker så lang tid jeg vil. Normalt ca 1-2 timer 4 ganger i uken. Om du fort ser resultater avhenger av grunnlaget ditt, hvor mye du presser deg selv og ikke minst kostholdet ditt!

Hvordan mageprogram følger du?
- Sit-ups og planken bare egentlig, men på sit-ups bruker jeg å ha en vekt på magen slik at det blir enda tyngre, samt at jeg gjør det på en benk hvor jeg kan stille ned benken så jeg ligger på skrå og må enda lengre opp :)

Hvor ofte trener du?
- Ca 1-2 timer 4 ganger i uken er programmet mitt på!

Beste "treningsmåter" på å bli tynnere?
- Ikke spørr meg, trener ikke for å bli tynnere så jeg har ikke satt meg inn i det.

Hva er målet ditt med treningen?
- Og få et resultat selvfølgelig, bygge muskler og få en mer "stram" og veltrent krop.


Hvor lenge har du tenkt å holde på med treningen?
- Lenge, jeg er veldig innstilt på det så det skal nok gå bra. Det blir ikke sånn at jeg trener til jeg er fornøyd, så slutter jeg liksom - da blir jo resultatet sakte men sikkert borte igjen, og det vil jeg ikke ha noe av!

Hvor mye tar du i benkpress?
- Haha, siden jeg egentlig ikke eier muskler og spesielt ikke i armene tar jeg bare stanga med litt hjelp fra en venninne. Den veier jo 20 kg så det er nok for meg..

Var det ikke du som ville gå opp i vekt da? Og nå har du begynt og trene?
- Som sagt trener jeg ikke for å bli tynnere, men for å få muskler. Og når jeg trener styrke og bygger muskler, går jeg opp i vekt fordi muskler veier ca dobbelt så mye som fett. Ville ikke du også heller lagt på deg i muskler enn fett? :)

Hvor mye koster det og trene på sats?
- Hmm, jeg har studentmedlemskap i sølv så jeg kan trene på alle senterene i byen min og tror jeg betaler 370,- eller 380,- kr i måneden, litt usikker.

Hvor mange ganger har du trent til nå, og hvor ofte tenker du å trene framover (hvor mange ganger i uka)?
-
Til nå har jeg trent 5 ganger på SATS siden forrige uke, og har 2 ganger til denne uken. Som sagt skal jeg trene 4 dager i uken med det programmet jeg og Tuva har nå.

Synes du det er artig å trene?
- Ja, foreløpig syns jeg det er morsomt når jeg vet at jeg presser meg selv og sliter på de siste repsene. I tillegg når jeg får gangsperre etter trening, så vet jeg at jeg har gjort noe rett iallefall. 


Hva er din motivasjon til trening?
- Bilder av folk med bra kropp!! Absolutt det som motiverer meg mest, samt å vite at jeg går opp i vekt.

Hvilken musikk liker du å høre på?
- For tiden hører jeg bare på det som spilles på SATS, siden det ikke funker å høre på musikk på mobilen min.

Kunne du ha laget et motivasjons innlegg?
- Ja, når jeg har kommet meg litt inn i treningen kan det være en mulighet. Har tatt før-bilder, så når jeg har fått et mer synlig resultat kan jeg vise dere før- og underveisbildene. Vet at det motiverer en del andre folk når de kan se hvordan resultat man har fått.

Liker du å trene alene eller med noen?
-
Liker best og trene med noen, for da har jeg noen som kan hjelpe meg om jeg trenger hjelp og noen som motiverer meg enda mer og som pusher meg.

Hva er den hardeste treningen du noen gang har gjort!?
- Det vet jeg egentlig ikke, foreløpig har alt vært like "hardt" så når den tid kommer at noe er mye tyngre enn ellers så kan jeg si fra.

Beste trenekompis?
- Det er nok Tuva, siden vi trener det samme. Blir tusen ganger mer motivert da, selv om motivasjonen er på topp ellers også.

Hvor mange kg klare du å løfte i lengden?
- Hahaha, hater å svare på hvor mange KG jeg løfter fordi det er ikke mye. Med manualer bruker jeg 3 eller 4 kg i hver hand på bicepscurl, franskpress osv. Når jeg trener stående roing med hantler osv prøver jeg å ta litt tyngre, og benkpress bruker jeg stanga som er 20 kg. Sittende roing og nedtrekk tar jeg 15-20 kg. Altså, det varierer veldig mye.

Er du fornøyd med deg selv?
- Nja, kunne vært mer fornøyd.

Spiser du mye, mer eller mindre nå som du trener ?
- Jeg spiser litt mer, fordi jeg vet at jeg må spise mye. Prøver også å spise litt sunnere, samt at jeg skal begynne på weight gainer shakes som jeg skal drikke rett etter trening. Har 2 bøtter stående, så må kanskje få brukt de. Rett etter trening nå for tiden spiser jeg et eple eller noe, siden man skal spise innen 24 minutter etter om jeg husker rett.

Hvordan bestemte du deg plutselig til å begynne å trene? Ble du oppfordret til det eller fikk du plutselig motivasjon?
- Tuva ga meg selvfølgelig motivasjon, men i tillegg var jeg sykt lei av å sitte i sofaen hele dagen og knaske i meg potetgull og sjokolade. Jeg ville også gå opp i vekt, og viste at å trene styrke var et alternativ. Derfor meldte jeg meg inn og ble med på programmet til Tuva!


Hvor kjøper du treningsklærne dine?
- Nå venter jeg på masse treningsklær fra x-life, de har et veldig stort utvalgt så jeg får mye forskjellig derfra. Jeg får det sponset, men har valgt meg akkurat hva jeg selv ville ha. Håper det kommer etter påsken, er så spent. WII!!! Treningsklær gir meg faktisk enda mer motivasjon. I tillegg venter jeg på nye treningssko fra brandos

Synes du jeg er feit hvis jeg veier 44 kg, er 1,58 høy, 13 år, siden du er så tynn?
- Kødder du med meg? Jeg er 159, og vekten min varierer mellom 43 og 45 kg, så nei du er ikke "feit". Du er heller slank :)

Trener du med BH under sport-BH'en?
- Ja, big deal. Nesten alle jeg vet om gjør det, jeg syns det gir 10x bedre støtte enn hvis jeg bare trener med sports-bhen.


De har forresten også treningsklær på nelly, du finner alle treningsklær HER - de har i tillegg 10% på alt på nelly nå! Bruk koden EASTER10

Her har jeg laget et eksempel på klær du kan bruke på trening. Topp HER, tights HER, sports-bh HER, sko HER

go hard or go home

Hei!

Nå har jeg... vært på trening. I dag var det armene som sto i fokus, og gjett om jeg kjenner det.. Får litt angst av å skrive om trening siden det har blitt en del blogging om akkurat det i det siste, men nå tenkte jeg og ta en spørsmålsrunde relatert til treningen min - svarer på det i morgen. Så du kan spørre om alt du lurer på om trening, ikke om meg som person osv. Nå skal jeg legge meg, for jeg er faktisk sinnsykt trøtt. 

 
jada i know, så syyyyykt sterk at du blir målløs - right?