tcmn.no

En liten påminnelse: Dere kan nå bruke tcmn.no for å komme inn på bloggen min, dere blir videresendt rett inn hit. Greit å ha en litt kortere adresse også!

Hei

I kveld etter jobb har jeg vært på trening sammen med Camilla, skal begynne å trene nå siden sommeren nærmer seg og jeg endelig har kunnet begynne igjen etter operasjonen. Skulle som sagt vente 6 uker, og nå tror jeg det har gått ca 8 uker, så det er på tide. Skal til syden i sommer og vil se bedre ut enn noen sinne. Derfor lurte jeg på om noen kan linke meg noen gode treningsprogram for å bygge litt muskler og definere kroppen litt uten å bli tynnere, heller litt mer muskuløs og sånn? Har et treningsprogram jeg skal bruke foreløpig, men vil gjerne ha tips til andre – spesielt om du selv har prøvd det ut og fått resultater. Har jo aldri vært i noen spesielt fit form, men skal bli seriøs nå. Det er så utrolig lett å si “ja, nå er det påan igjen” også varer det i 2 uker, men jeg skal virkelig klare det denne gangen. Nå skal ingen operasjon stoppe meg, er ferdig operert.. haha!


bolerarman xD 


To bilder fra en shoot jeg stilte opp på for noen jenter på Breivang videregående. Haha, kleineste temaet.. passer ikke helt inn 🙁

76 kommentarer
    1. Tn.no – 6 ukers begynnerprogram! Kjempebra og du kommer definitivt til å se forandringer med en gang:)

    2. søk på “VSX Sport Presents the Sexiest Workout Ever” på youtube, da kommer vs modellene og viser treningstrinn! Veldig enkelt, organisert og utrolig motiverende!! 🙂

    3. Hvis du enda ikke har fått Golden circel bilett så selger sofiemote.blogg.no en bilett 🙂

    4. Anbefaler at du bruker din egen kroppsvekt når du trener, det er den beste måten å trene på!
      F.eks Push ups og dips osv!
      Mange vil mene at de øvelsene er for menn, men jeg bruker nesten bare min egen kroppsvekt når jeg trener og jeg har fått en mye bedre kropp etter at jeg starta med det!
      Du kan også ta knebøy med stang! Når du skal trene armene og ryggen anbefaler jeg at du bruker stang med vekter på, da får du også mye mer utifra treningen!
      http://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw se på denne ! 🙂

    5. Ja, jeg har ett lite tips til deg 🙂 Få med hipstust i programmet ditt! Det er en fantastisk rumpe-øvelse, og man får faktisk resultater.. jeg gjorde hvertfall det 🙂 !

    6. Fin blogg 🙂 jeg har en konkuranse gående. vinneren får en goodie bag med mye fint. det du må gjøre er å være den mest aktive bloggeren innpå min blogg. altså besøke den ofte og komentere innleggene mine. Ikke la denne flotte sjansen gå ifra deg.

    7. tn.no og hvis du vil ha muskler å stor fremgang, går du på RYP (release your potential) og velger ekstrem muskelvekst, etter en liten stund vil det se en tydelig forandring 🙂 ivertfall det jeg opplevde da jeg startet 🙂

    8. Jeg har blogget utrolig mye om trening og kosthold på bloggen min, har en egen kategori i side-menyen om du vil få litt mer info der. Jeg er samme som deg naturlig tynn, og har sliti med det å bare se ut som skinn og bein i mine yngere dager. Men i fjor sommer begynte jeg å trene med Victoria Secret programmet, søk på youtube ” victoria secret sexiest workout ever (VSX)” der er det en egen video for armer, bein, mage og rumpe. Jeg så dramatisk forskjell på bare en måned, men da kom jeg jo også hjem fra Usa etter et år, så var en del mer skinn og bein/pudding enn det du er nå da. Haha :)) Siden en gang har jeg gjort om trening-planen min ganske mye, men har ikke fått postet den enda, kan si fra når jeg har gjort det! Men anbefaler virkelig VS programmet, ta armer og rumpe en dag (blir ca 1 times trening) også bein og mage en annen. Anbefaler ikke å ta armer og mage på samme dag ettersom arm-øvelsene går syyykt mye på magen også, du blir drit sliten. Men om du gjør det riktig garanterer jeg stølhet, og det betyr at du har gjort noe rikitig! haha 🙂 Si fra hvis du får noe hjelp ut av bloggen min da, eller om du tester ut dette. Elsker å høre fremgang hos folk! lykke til! 😀

    9. Hei!
      Dersom du vil bygge muskler vil jeg anbefale deg å bruke baseøvelser som markløft, squats og benkpress, og det er også ideelt å kjøre et 12×3 treningsprogram da dette er best for bygging av muskler 🙂 Færre repetisjoner og flere sett går mest på ren styrke, mens masseøkning krever mange repetisjoner 🙂
      Lykke til!

    10. Knebøy 8-12 x 3
      Nedtrekk 8-12 x 3
      Brystpress i maskin/benkpress 8-12 x 3
      Hipthrust 10-12 x 3
      Kettlebellsøvelse for rygg 8 x 3 pr side
      Omvendt flies i kinesis 8 x 4
      Kjerneøvelse i kinesis 5+5+5 x 3 pr side
      Der har du mitt program 🙂 Har en til øvelse, men vanskelig å forklare kort hva den heter når jeg bare vet hvordan den utføres. Er iallefall kjempefornøyd med framgangen, har fått markerte biceps, bedre rumpe og mage, markerte lår og leggmuskler 🙂 Startet for eksempel med 20kg i hipthrust, når tar jeg 50kg. Starta med 15 kg i knebøy, nå tar jeg 35-40 kg! Har ikke trena i hytt og pine, kun 2-3 ganger i uka, i rundt 3 mnd. Det beste for å bygge muskler er jo å trene de største muskelgruppene. Vil anbefale deg markløft. Det er den beste øvelen du kan gjøre, da det går på hele kroppen. Kjør den først i programmet, deretter knebøy osv. Start med de største muskelgruppene, og jobb deg nedover til de mindre 😀

    11. Knebøy 8×4,
      Benkpress 8×3,
      Pullups maks x3,
      Utfall m/vekter 8×4,
      Dette er alle øvelser der du ikke skal klare mer enn 8 repetisjoner, om du klarer mer har du oftest for lette vekter, og alle er gode øvelser for å bygge muskler. Husk da du skal bygge muskler handler det om tunge vekter og få repetisjoner. Husk også å varme opp godt før treningsøktene! Om du skal trene cardio i tillegg anbefales det å ta det hver for seg og ikke i samme økt.

    12. Jeg har tre øvelser du absolutt MÅ bruke hvis du vil ha fast/større rumpe. Jeg har virkelig fått resultater, jeg har alltid vært tynn, men har fått mer former og volum etter disse. Kan godt hende du vet om de, men skriver likevel!
      Hip-thrust og glute bridge er klart best, i følge meg. De forstørrer rumpa uten at du får større lår. Du kan søke de opp på youtube. Husk at du må løfte med rumpa, og stramme den. Bruk gjerne tyngre vekter enn du tror du klarer. Denne øvelsen er ganske “lett” fordi du ligger. Du kommer til å bli overrasket over hvor mye du kan klare å løfte her!
      Min tredje favorittøvelse er bulgarske utfall med stang. Da bruker du en vektstang som man bruker til knebøy. Ha en benk bak deg, som du plasserer det ene beinet på. Det andre plasserer du litt lenger frem, men ikke så langt frem at kneet kommer over foten når du går ned, hvis du skjønner. Så løfter du stangen opp og ned. Denne er SINNSYKT bra for rumpa! Pass på at du bruker rumpemuskelen mest når du løfter, ikke lårmuskelen.
      Jeg har holdt på i tre år med styrke, og er kjempefornøyd. Men husk at du MÅ spise masse når du trener styrke! Styrketrening kan være slankende hvis du ikke spiser nok. Vi har ganske lik kroppsbygning, så jeg ser for meg at du har ganske høy forbrenning? Spis mer enn du gjør til vanlig om du skal trene styrke.
      Alt dette vet du kanskje, men ville bare tipse om det som virkelig har funket for meg! Klem 😀

    13. det er noen bra apper som du kan velge hvor lenge du skal trene, fra fem minutter og oppover, den heter training, og de viser øvelsene og 30 sekunder på hver, men det er mest styrketreninger,

    14. Last ned appen Nike training om du ikke har den, er mange tips og treningsmetoder. Liker godt den delen som heter “Get Toned” 😉

    15. http://www.youtube.com/watch?v=kijgcyO3rr8 denne er for å bygge muskler i magen, og den funker så sykt bra. Du strammer opp magen og får mer definerte muskler, og jeg har fått utrolige resultater sykt fort. Jeg bruker å gjøre dette hjemme hver morgen og hver kveld, og det ser kanskje lett ut, men fysøren hvor utmattende og slitsomt det er! elsker det! 🙂

    16. Hei!
      Jeg har utrolig mye muskler i lår og legger men jeg gjør faktisk ikke så mye for det, i hvertfall ikke for meg siden jeg trener veldig mye. Jeg gjør 90 grader inntil veggen totalt 40 minutter daglig. Du trenger ikke gjøre så mye kanskje, men siden bena er det eneste stedet jeg har mye muskler har det faktisk gjort slik at det er vanskelig for meg å finne bukser som passer siden jeg er tynn rundt midjen<3

    17. du har ikke sjans til å få større muskler og bygge muskler på bare 2 måneder så sorry du skulle nok begynt før !

    18. Ikke ta med deg hanskene på trening hvertfall. Det er bare nybegynnere og de som ikke vet bedre som bruker hansker. Det som er litt seriøse vet at grep er viktig og at du ikke får ordentlig grep ved å bruke hansker.

    19. Ser det er nevnt tidligere, men gå på tn.no. Se på RYP programmene og les det heftet de har lagt ut – jeg lærte masse av bare å lese litt. Nå er jeg nybegynner uten like, så begynte med grunnprogrammet, snart ferdig og jeg både ser og føler forskjellen på kroppen. Så nå er det bare å glede meg til å starte på muskelvekstprogrammet!

    20. Gå på et treningsstudio, snakk me ein av de som jobbe/trene der (må ha erfaring) og sei du ska bjunna seriøst å trena men e litt vanskeligt uten et skikkelig program. Då kan det ver di lage ett program for deg. Eg jore det sama og fekk et kjempe bra program. 🙂

    21. Skjekk ut blogilates på youtube! Hun har meget gode videoer, for å få den perfekte sommerkroppen! SKJEKK UT!

    22. Hvis du vil ha muskler så må du kanskje trene styrke i 2-3 ganger uka(jeg gjør det), og etter en og halv måned, begynte jeg å se resultater, blitt sterkere, og gikk ned i vekt!

    23. Det er en youtuber som heter ‘Blogilates’ og hun skal visstnok ha vidoer som er god trening… Jeg har ikke prøvd selv, men har sett videoer av en som prøver det og det er visst god trening… Hun jeg så på videoen så veldig svett ut.
      Det skal visst se veldig lett ut, men er tydeligvis ikke det

    24. er du og tuva uvenner?
      en god øvelse er gluetbrigde, ekke helt sikker på hvordan det staved. Det første du gjør er å finne vekter som passer deg, sånn som du gjør squats med. Så legger du deg ned på ryggen og legger vekten over hoftene. Når du har gjort det, setter du beina i samme stilling som du gjør når du tar sit-ups, bare litt lengre opp. Når du har gjort det, begynner du å løfte opp vekten med hoftene ved bruk av bein og rumpe og så må du stramme rumpen for hver gang du gjør det. Den øvelsen skal hjelpe rompe og lår, rumpen skal bli strammere,større og mer spretten. Du går ikke ned i vekt av denne øveøsen.

    25. Jeg vil anbefale deg å søke opp “Les Mills – Combat” “Les Mills – PUMP” og “Tapout XT”. Den første er vel litt mer egnet for folk som vil gå ned i vekt, men det er utrolig god trening for hele kroppen! De to siste er mer rettet mot muskelbygging, og er utrolig gode program! Alle disse er hjemme trenings program, som du får kjøpt på forskjellige sider. Søk det opp og se om det er noe for deg. Personlig så elsker jeg alle disse programmene 😀

    26. 30 day squat-challenge: dag 1: 50 knebøy på en gang, dag 2 55 knebøy…osv, øk med 5 hver dag (pause hver 4 dag) i 30 dager. Tror en ender opp på 250 knb. Gir store lårmuskler og fast sprettrumpe:)

    27. Tren styrke og en halvtimes cardio med intervaller etterpå 🙂 Fungerer som bære det. Men kostholdet har mest å si, uten det får du ikke resultater uansett nesten 🙂

    28. jeg har ikke fulgt noe treningsprogram, men jeg vil se at hvis du starter å begynne å drikke godt med vann, sove ordenltlig, spise en del grønnsaker, fisk, og proteinrikt kjøtt, og i tillegg ha hovedprogrammet ditt på 4 enkle øvelser – knebøy, markløft, pullups, benkpress og du kan legge til litt forskjellig som tåhev, pushups, planke og slikt så vil du se forandringer fort! Det har iallefall jeg gjort 🙂 Men de 4 øvelsene er vertfall veldig bra,for de tar store muskelgrupper

    29. Jeg trener en good del sev, og jeg har merket resultater (før trente jeg ALDRI og siden september2012 har jeg trent mye )
      Squats er jo selvfølgelig utrolig bra vist du vil ha en fin rompe! For brae resultat vil jeg si at det er best og ta så mangen som du orker x5!
      Også er det veldig lurt å ta 5×5 på alle vektløft ogsånn fordi da klarer du å ta mye mere en det du gjør vist du tar 12×12 🙂
      Mitt program går slik
      (oppvarming)
      Squats
      Hamsting i slynge
      Forskjellige rygg øvelser (Ro, rygg hev osv..)
      Triceps
      Biceps
      Sidetilside med medisiball (50ganger hver gang med 10kilo)
      Også en mageøvelse i slynger som jeg ikke vet hva heter, men du skal ivertfall ligge på mage med beina i slyngen også løfte rumpen opp og gå litt bak, så frem igjenn også ta beina inn mot magen og ut igjenn… (Håper du skjønte det) 🙂
      Dette har jeg da holdt på med siden september og merker stoor forskjell! Jeg trener også for å få muskler, men ikke bli noe særlig tynnere 😀

    30. Hei sorry for at jeg ♥ Kunne du tatt deg en tur innom bloggen min en gang vis du vil ok kommentere er du snill opp til deg men jeg vet ikke hva jeg skal si men jeg kommer innom bloggen din vær dag♥

    31. Om du ikke ønsker å bruke lang tid på trening, men trene effektivt vil jeg anbefale å ta en titt på zuzkalight.com eller søk på zuzka light på youtube 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg